![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Transportstygn hur?
Hej alla vänner!
Just nu känner jag mig som världens sämsta stygnsättare men någon gång ska väl även jag lära mig. Nu har jag ägnat hela förmiddagen åt att försöka göra transportstygn i stället för hoppstygn mellan olika fält men inte lyckats. Hur gör jag? Vad heter transportstygn på engelska? (Jag har PEdesign.) Tacksam för all hjälp. Rebecka |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
I embird heter det connection tool. Det är egentligen vanlig raksöm, running stitches. PEdesign känner jag inte till men innan ett nytt objekt i samma färg välj running stitches och vandra till den plats där du vill börja nästa objekt.
Monica Boberg www.ateljekreativ.se |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för hjälpen.
Jag löste det själv igår, blev så stolt. Mem det engelska ordet ska jag lägga på minnet...lite lättare att söka på internet och i mannualen då. Rebecka |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
grattis Rebecca till att ha löst problemet själv!! jag har samma program och suttit fast flera gånger och vet känslan man har när man själv lyckats lura ut problemet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
admin
|
Jag la in termerna "transportstygn" och "connection tool" i ordlistan, vet inte om förklaringen blev så bra, kolla gärna ni som hållit på mer med stygnsättning och ändra till det bättre om så behövs.
http://www.sysidan.se/lingo/ /Ulrika |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jättebra att du la in det! Jag ändrade lite, hoppas det blev ok.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
admin
|
Det blev utmärkt!
/Ulrika |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:27.