![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Idétorka
Hej!
Jag håller på att fylla en låda med saker till framtida barn och har hittills kommit igång med mössa, sockor och sen kofta+byxor när jag väl blivit klar med mössan. Men efter det är idéerna slut. Jag är ganska grön vad gäller stickning, sömnad är jag lite bättre på. Så är det någon som har någon bra idé (som inte är för komplicerad) på saker jag kan sy/sticka/virka? Vad behöver man egentligen? Ha det fint allihop! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Små filtar och lakan är ju alltid användbart. Mysigt med tex flanelltyg eller mjukt fleece till bebisar tycker jag...Ett litet lapptäcke kanske....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag sydde ett vaderat lapptäcke till min lille kille som han har när han ligger på golvet o leker. ta ngt slitstarkt tyg!...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hej från en gammelmormor!
På 60 och 70 talet när jag födde barn så var sovpåsen väldigt praktisk (när man bytte blöja på natten). Jag har sytt sådana när jag fått barnbarn och barnbarnsbarn. PS. Sovpåsen är ett långt nattlinne med ett band längst ner.DS Lycka till |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Ja, sovpåsar är jättesmidiga. Och borde inte heller vara så svåra att sy!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Åh, sovpåsar är en urbra idé, mamma sydde faktiskt såna när jag var bebis. Jag får be henne om mönster. Tack så mycket!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
...dregglisar kanske? (små haklappar) Bollar av femhörningar? fuskpolo...
Stinab1 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
Citat:
Lycka till! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Jag sydde verkligen MASSOR till mina tvillingar, när jag väntade dem... Främst kläder, men jag tänkte på ett annat tips: Jag sydde såna där små badlakan, med huva. Ett kvadratiskt badlakan, rundade hörn, en "trekant"(huvan...) på ena hörnet och sen kantband runtom. Hoppas du förstod vad jag menade...
![]() Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Det låter inte alltför svårt, tack så mycket!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Började fundera vad har jag sytt till min kompisar som inte redan finns med: Snuttefilt,haklappar, bodys, sängkläder....
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:11.