![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Tips på något lättsytt?
Skulle så himla gärna vilja sy julklapparna i år men vet inte vad jag ska ge mig på???
Det ska gå ganska kvickt och lätt att göra och gärna kunna göras flera på ganska kort tid. Vad har ni för tips?? Det står helt still i min skalle eftersom man alltid har miljoners idéer när man väl börjar fundera.... ![]() Åååh, vad jag är sugen på att julpyssla...! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag kan tänka mig tygkassar, näsduksfodral, grytlappar, haklappar (om det finns mindre barn) förkläden, doftpåsar till klädlådor, påspåsar t.ex.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jamen, det är ju lysande!!!
Mer mer... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Nessesärer och sminkväskor är kul.En julstrumpa eller små presentpåsar. Ett annat tips är att sy glasunderlagg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Lakan med namn! Det ska jag göra...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Fleecehalsdukar behöver man inte ens sy, utan bara klippa ut och klippa fransar.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Mössa, halsduk och vante.
Jag skulle sy mössor och skära ut halsdukar i fleecetyg.
Halsduken skär jag ut med rullkniv, tejpar ett maskeringstejp tvärs över ändrana och klipper fransen. Mössan kan du fordra med vindtät poplin från Stoff och Stil. Om inte så kan du sy den ofordrad. Du kan sy enfärgat eller blanda färgerna. Vilket du vill. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Gumpan, fleece är ju ett underbart material - lätt och medgörligt!
Hmmm, får så mycket att tänka på och måste snart börja..... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Mössor till millsing
En idé som jag kom på igår kväll ,
Du kan ju sy enkla fleecemössor så broderar du på ett märke i fram . Men Märket kanske en applictionsbroderi då . det broderar du på reflextyg, Det vore ju toppen nu när det är mörkt så tidigt på kvällarna. Föresten kanske är det någon här på sysidan som vet var man kan hitta reflextyg ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Hej!
Börsen som Hq har på sitt kort 171 går jättefort att sy, all-in-hoop med blixtlås och allt i bågen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Fick just nyhetsbrev från burdastyle. Dom har tips på 10 st lättsydda saker till julklappar. Tror att alla är gratis. Vet att en hel del är det i alla fall
![]() http://www.burdastyle.com/blog/show/712 |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Vetevärmare med ett broderi på är också snabba presenter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Haha, Kuddar! Aslätt att sy och så kan du ju ha olika färger också så
![]() Jättefint ju! Det var typ det första jag sydde, gick kanske i 3:an eller nått. Var jätte lätt och gick jätte snabbt också! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:15.