Tips på något lättsytt?
Skulle så himla gärna vilja sy julklapparna i år men vet inte vad jag ska ge mig på???
Det ska gå ganska kvickt och lätt att göra och gärna kunna göras flera på ganska kort tid. Vad har ni för tips?? Det står helt still i min skalle eftersom man alltid har miljoners idéer när man väl börjar fundera.... :p Åååh, vad jag är sugen på att julpyssla...! |
Jag kan tänka mig tygkassar, näsduksfodral, grytlappar, haklappar (om det finns mindre barn) förkläden, doftpåsar till klädlådor, påspåsar t.ex.
|
Jamen, det är ju lysande!!!
Mer mer...:D. |
Nessesärer och sminkväskor är kul.En julstrumpa eller små presentpåsar. Ett annat tips är att sy glasunderlagg.
|
Lakan med namn! Det ska jag göra...
|
Fleecehalsdukar behöver man inte ens sy, utan bara klippa ut och klippa fransar. :D
|
http://www.juhlin.nu/slojd/beskrivni...ckforklade.pdf
Det här kockförklädet har jag sytt flera av. Om man vill han man (hand-) brodera ett personligt motiv på fickan. Annars ligger ju kassar i tiden - "ta med din egen kasse när du handlar så sparar du miljön" |
1000 TACK!!! Fantastiskt bra idéer som vanligt på sysidan!! Och snabb hjälp dessutom!
Nu återstår "bara" att kavla upp ärmarna och sätta igång. Ska bara bestämma mig först....:D |
Ett tips till, mobilfodral! Här en modell jag gjort;
http://gobligoblisyr.blogspot.com/20...ll-simpel.html |
Mmm, vilket fint fodral!! Men jag måste vara ovanligt trög.... kan inte se fördelarna med ett mobilfodral. Jag menar, att stoppa mobilen i ett fodral - i väskan/jackan?? Eller ska den hänga runt halsen?
OK att telefonen blir 1000 gånger snyggare men jag hör ju den dåligt redan idag....:p Förklara för en som uppenbart inte hajar vitsen ;) |
Haha, ja ärligt talat har jag inte använt mig av någon sådan tidigare men eftersom jag sett att de finns i alla möjliga former så utgår jag från att den "behövs". En vits jag kan tänka mig med den är att mobilen inte ska repas och skava mot div. prylar man har i handväskan.
|
Mössa, halsduk och vante.
Jag skulle sy mössor och skära ut halsdukar i fleecetyg.
Halsduken skär jag ut med rullkniv, tejpar ett maskeringstejp tvärs över ändrana och klipper fransen. Mössan kan du fordra med vindtät poplin från Stoff och Stil. Om inte så kan du sy den ofordrad. Du kan sy enfärgat eller blanda färgerna. Vilket du vill.:) |
Gumpan, fleece är ju ett underbart material - lätt och medgörligt!
Hmmm, får så mycket att tänka på och måste snart börja..... :) |
Mössor till millsing
En idé som jag kom på igår kväll ,
Du kan ju sy enkla fleecemössor så broderar du på ett märke i fram . Men Märket kanske en applictionsbroderi då . det broderar du på reflextyg, Det vore ju toppen nu när det är mörkt så tidigt på kvällarna. Föresten kanske är det någon här på sysidan som vet var man kan hitta reflextyg ? |
Hej!
Börsen som Hq har på sitt kort 171 går jättefort att sy, all-in-hoop med blixtlås och allt i bågen. |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:46. |