Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-05-12, 09:31   #1
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad

Normalt beteende för en Pfaff?

Har ställt samma fråga i ett antal forum eftersom jag faktiskt vill ha rätt mycket på fötterna när jag går tillbaka med maskinen.

Men såhär fungerar den:
Jag köpte igår en Pfaff creative 2134 begagnad och jag är tyvärr inte nöjd. Eller rättare sagt så tror jag att jag har fått en maskin som inte är helt kry.

1. Den drar upp undertråden på ovansidan när jag broderar även om jag sänker trådspänningen till noll. Då blir baksidan ändå helt fylld med undertråd. Testade Pfaff creative 2124 hos en bekant i onsdags så jag inser att detta inte är normalt beteende.

2. Tråden är gripen så hårt så att jag nästan inte kan dra den för hand ens med noll på trådspänningen och det blir också en hel del trådbrott här och där. Broderandet drar också riktigt hårt i tygets varp så att det blir ganska fult.

3. Den verkar inte ändra trådspänning mellan 4 och 1, den låter men mekanismen rör sig inte.

Ja, jag har bytt nål - fyra gånger. Olika storlekar och märken är testade. Nålen sitter där den skall och det finns inget ludd mellan trådbrickorna. Jag har trätt rätt... alla gångerna... Undertrådsspolen sitter kvar på tråden som jag tycker den bör göra så jag tror inte det att jag bör pilla på undertrådsspänningen. Dessutom skulle det bara dra i varpen ännu mer och orsaka ännu fler trådbrott.

Jag tror faktiskt att jag tänker gå tillbaka med maskinen idag för jag tror inte att den är som den skall. Dessutom tror jag den är betydligt äldre än de tre månader som försäljaren påstod för delarna känns ordentligt slitna (möjligtvis extremt hård användning).

Någon som tror att detta är ett normalt beteende som jag bör förvänta mig och att det skall krävas så mycket handpåläggning för att få den att brodera något öht? (var som sagt och prövade min kollegas motsvarande Pfaff 2124 och den broderade helt och utan problem på standardinställningarna)

De normala sömmarna då? Ja - ärligt talat så blev de inte så bra de heller. Om jag sydde på provbiten från affären som var tre lager tjockt tyg så blev det bra. Men sydde jag på ett eller två lager bommulsväv så tycker jag nog inte att det blev så snyggt. Och bokstäverna blev rent gräsliga...

Senast redigerad av mariatherese den 2007-05-12 klockan 09:34.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:53.