![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#4 |
|
Jag fattar inte varför någon sätter jeans på små barn. Hur obekvämt är deti inte när man måste kunna sitta på golvet, åla omkring lite under bordet och klättra och så... ? Mina barn har gått i joggingbyxor eller bomullsbyxor med resår i midjan tills 3:an/4:an. Då började jeansen dyka upp i garderoben. Joggingbyxor med mudd i nederkanten är bra - de kan varallite stora utan att de snubblar på dem - växmån. Dessutm kan bsrnen själva klara av dem - inga krångliga dragkedjor eller svårknäppta knappar.Bommullsbyxor... måste passa på att nämna att varianter med dragkedjor som gör att man kan ta loss underbenen och få knälånga shorts inte varit uppskattade - dragkedjor är knöliga och hårda att krypa och sitta på... för att inte tala om att ramla på!
Extraplagg - minst en uppsättning ska finnas på dagis. Gärna en uppsättning till av vantar, sockar och byxor. Dyra ytterplagg som overaller kanske man inte kan ha extra av... så köp den bästa du kan som inte blir blöt i första taget. Det här beror förstås på var man bor. Bor ni där det är blött så kanske du också kommer att önska att du kunde klä barnen i neoprendräkt istället! ![]() Halsdukar.. försvinner. Ha en bra jacka/overall istället. När barnen blev större försökte jag med halsduk ibland men de ville inte ha dem. De bara stängde till jackan istället. Yllebyxor... mina barn gillade dem inte. Inget tajt... och det blev för varmt inomhus. De har haft sina joggingbyxor och ett parextra, lite större byxor att dra utanpå dem om det var kallt och så ytterplagg på det. Ytterbyxor... jag har föredragit modeller med bröst- och rygglapp för att då kasar inte hängslena ner. ...mer då... jo! Ha inte halksockar - såna med pluppar under. De är bra att ha inne... men inget vidare att ha i skorna. Små tår trycks ihop när man försöker stoppa fossingen i skon... eller så bli det korvigt och knöligt. Ojj... det här blev långt. Ursäkta om jag har påpekat uppenbara saker... men allt det här har jag själv lärt mig allt eftersom... jag hoppas att åtminstone en del är matnyttigt. Lycka til! ![]() Senast redigerad av dreamcatcher den 2013-01-05 klockan 15:36. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:11.