![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Hej,
Jag var där idag och måste säga att jag besviken på utbudet som var. Det var min första symässa och jag vet inte men jag hade nog förväntat mig mer "sygrejor" och mindre pärlor/smycken, färdiga kläder, sjalar/halsdukar och konst. Vet inte men hade typ en bild av att där skulle vara någon som hade lintyger i alla färger och strukturer, någon med lite finare tyger, all typ av tråd man kunde tänka sig, kanske någon med provdockor etc. Nischade saker som man inte kan hitta annars under ett tak så ofta. Hade nog lyckats bättre om jag varit ute efter garn men tygutbudet såg jag som ganska skralt och på tok för dyrt. Borde kanske prutat eller väntat till sista utsällningsdagen för att få bättre priser på det lilla jag fann.... / Anna |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Symässan i Malmö
Hej!
Jag har precis också varit på Symässan i Malmö och håller med om att det var mest stickgarn, lapptyger, pärlor och mycket färdiga saker. Jag saknade tex. broderier och specielt broderimaterial. Men jag jämför kanske för mycket med Stor Brittanien som för det första har ett mycket större intresse, det bor många fler människor där (bara i London bor det lika många som i hela Sverige!) och för det tredje har de fler hemmafruar som har tid att sy och handarbeta så efterfrågan måste vara större där av den anledningen också. Jag menar nu inte att intresset inte finns här i Sverige men jag tycker det kunde varit större! Ta här i Lund tex. Här finns en liten garnaffär, en större och en mindre sybehörsaffär. Vår största tygaffär slog igen i höstas och här finns ingen handarbetsaffär med broderimaterial. För dåligt tycker jag! Kom igen lundatjer! Börja handarbeta och sy mera! /Malin |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag var också på symässan i fredags. Det är stor skillnad på de senaste åren och när den började.Då fanns det tyg och tillbehör i överflöd, samtidigt som man fick en massa tips och ideer.Jag tycker också att det finns alldeles för mycket pårlor, även om jag pysslar lite med det.
Varje gång säger jag till mig själv att det är sista gången, men när det blir dags tror man att detta året är det nog annorlunda. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:55.