![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
|
Citat:
Ja, jag har susat runt på diverse sidor och försökt bilda mig en uppfattning, men det är klurigt. Kanske får gå in på en butik och be om en förevisning. Jag vet inte riktigt om det är en kombinerad maskin eller en renodlad brodermaskin jag söker. Vanlig maskin och overlock har jag, men brodermaskiner verkar vara ganska så dyra. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ta en titt på Janome 350E det är en ren brodermaskin.
Prismässigt tycker jag inte att den är så förskräckligt dyr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
Citat:
Vad tror du om denna? http://www.tradera.com/auction/viewi...?aid=116830291 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
En Rose kan inte brodera mer än 10x10 cm om jag inte har helt fel.
Det går inte lägga in broderier i den som t ex de som har usb-minne eller flach-card Sök hellre en beg Janome eller ett annat märke som har usb-uttag Och som kan brodera större,Du växer ganska snabbt ur en som bara kan brodera 10x10 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
[QUOTE=Dahlia;142324]En Rose kan inte brodera mer än 10x10 cm om jag inte har helt fel.
Det går inte lägga in broderier i den som t ex de som har usb-minne eller flach-card Sök hellre en beg Janome eller ett annat märke som har usb-uttag Och som kan brodera större,Du växer ganska snabbt ur en som bara kan brodera 10x10[/QUOTE Ja, det låter som en god idé och större än 10x10 vill jag nog kunna brodera. Tack för svar! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag har en Husqvarna Rose och kan säga att om man blir biten av maskinbroderi så växer man ganska snart ur den. Det är en lättförståelig maskin som kan brodera upp till 10x17 cm, men då är problemet att du måste dela broderierna i max 10x10 cm i ett broderprogram. Jag har så jag kan ladda ner från nätet och sedan föra över det på ett brodykort som används i maskinen. Ett så kallat 4D Reader/Writer Kit.
Jag är mycket nöjd med den, kan inte säga annat. Det är bara det att broderytan är något litet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
På tal om korsstygn, lite ögonfröjd som jag hittade:
http://www.5dembroiderysystem.com/Cross_Stitcher.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:41.