![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Brev till Ebroidery library
sitter o plitar på ett brev till dem angående deras färger. konstigt att de inte kan få ordning på dem fast de är så stora. de har ju ofta så fina mönster. men det är ett mäckel..
så nu fick jag i uppdarag att skriva till dem några fler synpunkter jag bör säga??? Annie |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det var ett bra förslag. jag tänkte på det i förrgår när jag skulle brodera en mototorcykel därifrån.
Fick springa som en skottspole mellan datorn och symaskinen och kolla färgerna. Men jag fick ju med färgschema så det gick ju att följa det. men i maskinen var det hur många fägrger som helst rött rosa grönt blått såg inte klokt ut. Orginalet var ju svart blått och olika grå så det var inte ens i närheten rätt på maskinen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jättebra att du tar tag i det !
Kommer inte på något mera bara . |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Fint att du skrev för min engelska finns det mycket att önska av
![]() Vore ju nice om man kunde få välja om man vill ladda ner i Sulky eller Madeira. Men det är kanske för mycket begärt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tänk så ofta jag funderat på att skriva till dem.
Men det har aldrig blivit av... Såååååå bra att någon tar i det nu. De brukar ju svara ganska fort - ser med spänning fram till svaret! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Så
Nu har jag skrivit
bla att jag personligen skulle handla mera om jag slapp o sitta timmar o ändra färger. jag efterfrågade att likväl val av format borde man kunna nedladda sin val av färgskema. jag påpekade att det är många svenska kunder som tycker att detta är omständigt och jag tror att många skulle uppskatta valmöjligheten så nu väntar jag på svar, vidarebefordrar såklart troll |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
tack !!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Skönt med någon som tar tag i det som vi andra bara tänker göra men...
Om det inte fungerar nu så får vi göra ett upprop så de verkligen ser hur många vi är i lilla Sweden som är intresserade av att de fixar detta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Ett sånt sammanträffande! Jag för samma konversation med BFC. I deras mönster, åtminstone de jag har ingår ju en himla massa färger och de sänder med en konverteringslista till Sulky. Denna är dock helt värdelös, blir helt andra färger än vad bilden visar. Vi redde till slut ut att Suz på BFC använder sig av en gammal Sulkykarta där det bara ingår en bråkdel av de färger som nu finns. Hon lovade att fixa en ny och ville att jag skulle lugna alla svenska kunder jag hotade med att säkert drog sig för att handla av dem pga detta. Men si nåt resultat har jag inte sett än.....Antingen sliter hon sitt hår eller också har det fallit i glömska, får nog gå på igen.
Ursäkta Trollet att jag lite bytte ämne! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Det märkliga med Embroidery Library är att även om jag har min maskin och dator inställd på Madeira (använder det nämligen) så blir färgerna uppåt väggarna. Dom skriver ju på sin sida att dom syr upp i Madeira då borde det väl i rimlighetens namn bli rätt när man laddar ner. Eller är jag ovanligt korkad nu igen?
Kan det ha att göra med vilket filformat man laddar ner. Läste att *hus hade få färger men *pes hade nästan dubbelt så många. Frågan är ju då vilket filformat man ska välja att ladda ner i för att få maximal anpassning till orginalfärgerna? Barbro, du får nog stöta på igen. Att tjata kan löna sig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
jag
tycker man kan kräva god kvalitet för det e ju inte gratis direkt att handla brodyrer
och nöjda kunder kommer till baka o vise versa upp till kamp fniss |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Emb libs färger och Embird
Det där med färgerna behöver inte vara så svårt. För den som har Embird kan man lätt konvertera färgerna på ett litet kick. Jag har skrivit om det på min hemsida under Embird och tips. Länk till hemsidan finns under min profil.
Hälsningar Maud |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Men den som nu inte har Embird utan ett dyrinköpt 3D Professionell. Blir irriterad på det här *morr*
Det borde ju fungera lätt oavsett vilket program man har. Tycker då jag som känner mig lite obstinat nu ![]() Så stort företag och med så många broderier och så hävdar dom att det "förmodligen kommer att bli kajko i färgerna". Vilket skit rent ut sagt! Det blir nog dags för ett upprop snart ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Ser nu efter test att jag kan göra lika men det ska inte behövas ändå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
För mej personligen tycker jag att det är jättebra att det är någon med språkkunskaper som kan ta tag i olika problem på brodyrsaiter. Du kan bli en ambassadör för oss som inte har språket.
Lycka till pulvertrollet. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:36.