Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-02-01, 10:08   #1
Syrummet Syrummet är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 53
Någon som vill lära mig stygnsätta?

Är det någon, inte allt för långt från Lomma, (jag har bil och körkort...)som vill lära mig lite om stygnsättning? Jag vill kunna göra loggor och dylikt. Jag har ännu inte något eget program. Har tittat lite på Brothers PE-design men sedan sålde jag min Brother...Har laddat hem Embird men fattar inte mycket...Jag behöver någon som kan "undervisa" mig. Det behöver inte alls vara gratis utan jag betalar gärna för att få lära mig!
Nu har jag en Janome 300E. Det är inte alls säkert att jag behåller den. Det beror på vilket stygnsättningsprogram jag fastnar för
Maila mig på asa_frost@telia.com. OBS! Det är ett "lågstreck" mellan asa och frost)
Förresten, det är kanske fler som är intresserade. Vi kan kanske ha en gemensam kurs?
Jag är arbetslös för tillfället och kan både dagar och kvällar (och nätter )
Hej så länge
från stygnsättningssugna Åsa i Lomma
Syrummet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-02, 08:40   #2
sandgatan sandgatan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 74
Hej
Jag är JÄTTEintresserad av att lära mig stygnsätta, jag har husqvarnas "gamla" program. Jag är föräldraledig så jag kan oxå på lite olika tider.
Bor i Veberöd.

Annika
sandgatan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-02, 08:49   #3
Avsl090119 Avsl090119 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 65
stygnsättning

Hej!!
Jag vill också lära mej stygnsätta och
jag kan också på olika tider, sen kan man ju
alltid ta semester eller kompa.
Allt för syeriets skull.
Det hade varit så kul att kunna.
Jag bor i Kävlinge, Skåne.
Thua
Avsl090119 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-03, 18:37   #4
dianno dianno är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 145
Smile villig att lära ut stygnsättning

hej! jag har fått en förfågan från en tjej jag lärt känna på internet om jag vill komma över en helg till dom i mora och lära dom stygnsättning och andra husqvarna programs användning, har själv
både relativt gammalt och nytt (inte 3D) husqvarna program och är villig att lära ut om någon är intresserad. Är inte arbetslös men har vårdbidrag för min gravt handikappade grabb så en helg eller så passar mig bra. har tyvärr inget k-kort men de finns ju tåg och buss eller om man vill träffas hos mig en helg(bara ett förslag) för vi bor i ett ganska stort hus med gäst rum och inredd gille stuga.jag bor i köping i västmanland( mellan västerås och örebro) Anne

Senast redigerad av dianno den 2005-02-04 klockan 15:44.
dianno är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-03, 18:44   #5
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Jag känner inte till Husqvarnas program, men jag vet att om man fixar engelska så finns det "tutorials" med animerade filmsnuttar till ett par program. Till exemple PE Design och Artista (de enda jag tittat efter). De kostar runt $100, och den till PE Design är i alla fall jättebra.
Bara ett tips att man kan titta efter sådant om man inte har någon som kan lära en hur det fungerar. Principen är sedan densamma för de flesta stygnsättningsprogram, fast man hittar saker och ting på olika ställen, kan använda musknapparna olika och så...

Senast redigerad av Avslutat medlemskap den 2005-02-03 klockan 19:08.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-09, 21:27   #6
dianno dianno är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 145
hej thua! vad synd att du fått förhinder att komma till mig och lära dig att stygnsätta!
hoppas vi kan ta det i sommar istället. mvh anne
dianno är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-10, 10:42   #7
charliseelisa charliseelisa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 141
Hej alla!Jag har precis blivit ägare till Husqvarnas nya 3D Proffessional men har bara haft själva Customizing tidigare.Alltså kan jag noll vad det gäller egen stygnsättning osv.Ska gå kurs i programmet om 2 veckor men skulle gärna träffas typ över en helg som Anne föreslog.Hoppas jag inte missat något???
charliseelisa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-10, 11:44   #8
Xera Xera är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 107
Jag skulle oxå vilja lära mig, men jag har en Brother och använder mig av Pe-design.

/Anna
Xera är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons