![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Lite tips på bebisfilt
Jag ska sy en fleecefilt i olika fleecetyger tänkte jag och undrade bara om nån vet nån sida med nåt mönster som man kan titta på?
Alltså jag tänkte mer som inspiration, man kan ju sy små fyrkanter, trekanter osv eller kanske lite lapptäckigt. Men funderade på att sy på hjärtan i oliak färger på ett vitt fleecetyg och sen kanske zickzacka tätt runt men undrar om ni har några tips rent generellt bara. Några andra symboler kanske? ![]() Tänkte använda en turkos, lime och vit fleecefilt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Att applicera tex ett hjärta och sicksacka tätt runt är lite bökigt i fleece. Fleece är väldigt töjbart och risken är stor att man får bucklor här och där. Gör ett försök innan du sätter igång på riktigt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ja jag får göra det. Är det kanske bättra att raksömma runt isåfall? Eller göra det först?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det går ju att applicera med vlisofix som hjälp, men det blir ju ganska hårt istället och det kanske inte är så kul på en filt.
En elev sydde fast blommor, endast på mitten och lät blombladen sitta lösa. Lite kul, men kanske inte så praktiskt och ej heller så snyggt i längden. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:55.