![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Presentation av Swinggirl! Här är jag!
Hej!
Jag är ny här och kände att jag ville presentera mig. Jag heter Carina, är 30år och bor i Blekinge. Jag är intresserad av det mesta som har med 50talet att göra, kläder, bilar, heminredning musik mm. Som framgår av mitt alias, så gillar jag swing, rockabilly, osv. Mitt sömnadsintresse är ganska nyväckt, har faktiskt bara sytt gardiner och lagt upp jeans tidigare, men jag handarbetade lite när jag var yngre, stickning, virkning och broderi. Eftersom jag gillar 50talskläder, så tänkte jag försöka mig på att sy lite sånt, tänkte kanske börja med en kjol eller nåt annat enkelt. Håller just nu på med att leta efter fina mönster. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej! Vad kul att du har hittat hit!!
Här finns massor av kunskap och hjälp när man kanske kört fast med antingen tankarna eller symaskinen... ![]() Sök i forumet så hittar du en del information om just 50-talskläder m.m. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jo jag har redan kikat lite, det är så mycket jag vill göra, så jag kan inte bestämma mig för vart jag ska börja! Vida swingbyxor, knickers, kjol, blus...hjälp!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej och välkommen i gänget!!
Jag är också ganska ny här på sysidan (januari), men jag är glad för att ha hittat denna sidan. Massor av tips och många fina bilder att titta på. Har verkligen fått fart på inspirationen! Ska bara hitta tid att förverkliga alla ideér och drömmar. Klippte faktiskt till tyg till en Vår(!?)jacka idag, får väl hoppas den går att ha till hösten också. Men som sagt, här hittar man bra inspiration. Anki ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Tack för ett varmt välkomnande!
Jacka skulle jag verkligen behöva, skulle vilja sy en mörkblå, 50tals jeansjacka, men tror jag ger mig på nåt enklare i början. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:27.