![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Ordförklaringar?
Jag kan ju inget om brodyr men vill gärna lära mig lite grand för det är skitkul att brodera nu när jag kommit igång och sytt lite grejjer här hemma.
Men när jag surfat runt och läser så hittar jag massa ord o sånt som jag inte har någon aning om vad det menas med. Som exempel: In the hoop? vad är det? jag förstår att det är något med brodyrramen men vad? jag skulle vara tacksam om någon kan göra en liten ordförklaring till mig eller om någon har någon länk men allt såntdär *S* ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Står det inte i ordlistan? Annars kanske någon kunnig kan lägga in det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Vilken ordlista?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Den på förstasidan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Okey den har jag itne sett i och med att jag bara uppehåller mig på min sida, bildsidorna och forumet.
har direktlänk till min sida så jag hamnar aldrig på startsidan. Ska kolla på ordlistan, tack för tipset! (kanske ide att göra länken till ordlistan som en av flikarna längst uppe istället?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
In the hoop tolkar jag som att det är ett projekt som färdigställs till stora delar i själva brodyrbågen. Ett exempel är t ex dessa väskor från Smart Needle:
http://www.smartneedle.com/HOLIBAG_SNA.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Ok.
I ordlistan hittade jag inte mycket om maskinbrodyr tyvärr. Nu vet jag ett uttal då, resten då? *S* Kan inte någon som är duktig på alla dessa uttal när det gäller brodyrer ta sig lite tid och fylla på med ord? Ppplizz |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Kanske skulle det vara lite lättare om du "samlade" ihop lite ord som du undrar över och lade in här, då kunde du säkert få svar direkt. Det är svårt att veta annars vilka ord och begrepp som du inte förstår. Det finns så mycket special ord när det gäller maskin-broderi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Jovisst det kan jag göra om jag får lite tid över någon gång.
Men någon som kan mycket om detta med brodyr kan väl ändå lägga in lite ord i ordlistan. Det kanske inte bara är jag som behöver veta dem och alla "specialord" är väl de jag vill veta då jag inte kan ett enda, jo nu förstår jag vad in the hoop är i alla fall ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Visst, det bästa är väl att lägga in specilal-orden direkt i ordlistan förstås, så att alla lättare kan se dom.
Självklart är du inte ensam om att inte förstå vad alla ord betyder. Trots att jag hållit på med maskinbroderi i flera år så kan det ibland komma ett nytt ord som jag inte riktigt förstår. Kanske utökas antalet ord mer och mer också allteftersom tekniken med maskinbroderi går framåt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Ja precis. Det tillkommer ju ord för varje år som går.
Thats life ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:16.