![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Olika trådar...
Jag är lite nyfiken på vad det finns för brodyrtrådsmärken och vad skillnaden är mellan dem.
Sulky som exempel, är den bra? vad finns det mer för märken/sorter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag använder för det mesta sulky, men ska jag göra en firmalogga på tex en arbetsoverall använder jag polyestertråd. Den tål blekmedel och är tåligare.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag, och min Janome-maskin, tycker att Robisson Anton är den absolut bästa tråden. Kostar i butik cirka 50 kronor för 1000 meter.
Jag har även köpt Madeira från Danmark och England och tycker att den fungerar ganska bra också. Den är lite billigare än RA. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ok. Vad är "Rätt" pris på dessa då?
50kr för robisson anton. Är det ett bra pris för den rullen eller finns det någon som tycker det är dyrt? Jag har ingen aning om vad som är billigt resp. dyrt så ni får gärna skriva med priser som "medmera" gjorde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag tycker att RA tråden är dyr, trots allt är den väldigt bra i min maskin.
Madeira betalar jag ca 30-35 kronor per 1000 meter för från Danmark och England, plus frakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:26.