![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Om jag vågar...
...så kanske det blir en ny maskin för mig. Jag har ju funderat på Pfaff creative 2134 ett tag och det känns som om det börjar dra ihop sig till ett köp.
![]() Funderar dock på att köpa till några ramar utöver den som kommer med; creative grand hoop (250x225mm), endless hoop och rectangular hoop (120 x 115 mm) Jag är dock lite fundersam över två saker: 1. Funkar den riktigt stora? Kan man verkligen spänna tyger så exakt så att broderiet passar bra "på andra sidan" när man sedan vänder ytan om? Broderier kryper ju alltid något när man broderar enligt min egen erfarenhet. Ju större ramar desto mer kryp. 2. Hur fungerar endless hoop? Hur får man broderiet rätt i höjdled? Och hur lyckas man spänna tyget rakt? Blir det snyggt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Är det ingen som har erfarenhet av någon av dessa bågar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har en 2134 och dessa bågar.
Den stora har jag bara broderat en ggn med och då var det ett broderi som inte behövde passas ihop precis på mm. Endlessbågen har jag också men har inte provat den ännu. Det verkar iallafall som den fungerar bra för andra som har den. Finns ju också till Hq. 120x115 bågen är väl en standardbåge som tillhör? Kanske jag minns fel. Iallafall så är det den jag använder mest+ den som är lite mer avlång, har inte måtten i huvudet men typ 110x220 eller nåt sånt. Får broderiet plats i den mindre så föredrar jag den för att kunna spänna tyget bra. I övrigt är jag jättenöjd med maskinen, den broderar så vackert och jag har inga problem med den. Anne-Marlen |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för svar. Jag har talat med lite försäljare och de ger inte så tillförlitliga svar tyvärr.
![]() ![]() Gällande medföljande båge så tror jag att den som följer med är en 225x140. Det kan kanske variera beroende på var man köper maskinen. Det är iallafall lite stort i många fall så därför vill jag nog ha en lite mindre båge också. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ja,visst har du rätt, att tyget sig när man broderar, det säger sig självt egentligen. Spelar nog ingen roll vilken maskin man har.
Tycker också att du ska ha den mindre bågen också. Precis som jag sa tidigare så föredrar jag den om broderiet får plats i lilla bågen. Och just av anledningen att förhindra tyget att dra sig för mycket. Än en gång, jag är mycket nöjd med min maskin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
jag har en Pfaff 2170
jag har en Pfaff 2170, köpte först en 2124 men bytte upp mig för jag ville ha skärmen etc.
till denna maskin kom det tre bågar. Jag tycker om den minsta bågen, för med den är det lättare att spänna barntröjor etc. Jag har även grandhoop och endless bågarna men har inte gjort något med dem ännu. En nackdel med Pfaff är att det kan vara svårt med support, min försäljare kan inte så mycket om broderi. Lycka till och berätta vad Du bestämmer Dig för! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:24.