![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
handla i utlandet
hej undrar om det är någon som vet vad jag gör för fel,??,skall handla från utlandet och betala med VISA OCH E-kortet ( ja ekortet som jag har
,det har jag gjort förr flera ggr då fungerade det men ej nu, klickade då på paypal ,,kan man betala via de och ekortet ? MEN DEN FRÅGAR ÄNDÅ EFTER NR PÅ MITT VISAKORT DE 4 SISTA SIFFRORNA PÅ DET( MEN DE SKALL JAG VÄL INTE LÄMNA UT? de 4 sista siffrorna som jag fått med e-kortet funkar de ej heller med, |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om du menar att PayPal frågar efter de fyra sista siffororna så ja, de kan du lämna ut utan risk. PP är helt pålitliga men om du vill slippa att lämna ut siffrorna så ska det finnas ett sätt att "ladda" PP-kontot med pengar utan att koda in ett kort.
Tyvärr vet jag inte hur man gör det sistnämnda då jag helt och hållet kör med ett VISA som laddas inför varje transaktion. Lycka till |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Vill bara varna för att det finns företag som utger sig för att vara PayPal.
Se till att du loggar in på paypal.com och inte tar dig dit via en länk i ett e-brev. Det är först när du lämnar ut hela kontonumret som man ska vara extra försiktig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Alvan har helt rätt, fick för ett tag sen brev från PayPal (angivligt) där man skrev att jag skulle använda länken i brevet och ange mit kontonummer på nytt annars ville min PP-konto bliva stängt. Det gjorde jag förstås INTE utan loggade in på PP på rätt sätt och det visste sig att det var det som heter "phishing". Skickade mailen till dem och fick besked rätt snabbt att det var försök på Phishing så använd ALLDRIG någon länk utan logga in på din PP-sida på normalt sätt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:23.