![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hur ser man startpunkten?
Hej igen
Ja ha då har jag gjort något som man inte ska göra, fast iochförsig så är det ju bra för då lär man sig kanske nå nytt. Igår broderade jag början på en ny minnestavla till min andra dotter, När kolockan började närma sig halv 2 så började det krångla övertråden gick av flera ggr och sen blev det en rul av tråd på undersidan av tyget innan allt var klart... så då blev jag så less att jag bara stängde av maskinen och gick och la mig... tänkte jag fortsätter i morgon! Men nu sitter jag här och kliar mig i skallen. Jag flyttade nämligen broderiet en aning i maskinens ram markering..alltså man kan ju markera broderiet och flytta det... så hur gör jag nu för att få startpunkten på rätt ställe... hoppas någon kan hjälpa mig.. annars får jag väl börja om helt från början .. ![]() Eliza |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Finns det något ställe i broderiet som är lätt att känna igen? Då skulle du ju kunna stega dig fram dit, och föröka passa in det. Ett skarpt hörn eller något annat...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hmmm där den har slutat brodera är i ett par kaninöron... vet inte om det är så skarpt...!
men om jag stegar mig fram så måste jag ju först väl flytta broderiet dit jag tror att det ska vara eller? I maskinen alltså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ja, det är ju ett problem. Men gör en förflyttning, ungefär som du minns den. Stega fram och se hurpass fel du kommer, och gå tillbaka och flytta lite till. Visst, rätt mycket pyssel men kanske bättre än att börja om ändå? Eller inte...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Misstänkte att jag måste göra så.. men jag chnasade och tänkte att det kanske fanns någon enklare väg.. hihi.. tack tack.. ska bli spännande det här.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Nu har jag ju inte din maskin, så kanske det finns bättre sätt. Min stora bumling sparar alla inställningar även när jag stänger av den. Kanske du ahr tur så din gör det också!! Hoppas!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:03.