Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-03-09, 07:08   #1
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
Dom där små tipsen och hur gott det är med seriösa fackmän, eloge

Jag var nyligen hos min husqvarna handlare som jag köpte D1 av, jag tyckte den drog upp undertråden. i 45 minuter satt hon o fixade med min maskin, bytte lite saker, fixade o trixade så sydde den perfekt igen. SERVICE

men under arbetets gång så fick jag lite trix o tips hur spolen skulle vara, jag hade gjort som hon på symaskinsgrottan där jag köpte min premium 955e av, och louise gjorde tvärt om, vilken skillnad det vart på brodyrkvaliteten.
När man skulle ha lite extra filt under spolen mm

små små tips som alla gjorde att kvaliteten förbättreades avsevärt.

det slår mig verkligen hur viktigt det ärmed en bra handlare i ryggen när man är nybörjare.

istället för att bli putt att jag påpekade att det var mycket undertråd och jag var tvungen att ställa om maskinen, så sa hon direkt att kom hit med den man sk inte behöva ställa om för att brodera vanliga saker. det bästa av allt var att hon verkligen ville att det skulle funka, inte bara " e du nöjd nu"

Min goda vän Britt sa åt mig att henne ska du vara rädd om, och så känner jag, visst kan jag handla på nätet billigare, men vad gör jag en dag om Louise inte skull ha kvar affären för att kundkretsen tryter, så jag kommer nog handla av henne ändå. bara det att allt jag handlade i veckan fick jag till mässpris fast hon tog min rose som inbyte mot saker. det säger en del..


Jag vill passa på at ge dagens eloge till dessa handlare som verkligen månar om sina varor och oss som kunder, för mig som hade en konstig handlare som första möte i branchen kanske jag uppskattar sådanna som Louise på louice's symaskinshörna och Janne på sandvikens husqvarna ( som alltid hjälper oss här)

dessa tips trix och vänlighet är det som gör hela skilnaden när man betalar dyra pengar för sin hobby. min första maskin kändes hemsk att lägga 20.000 på. men Rose var inte lika kul att känna sig grundlurad på. men min Designer är det bara roligt att äga...

Annie som bara vaknade så himla glad
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-09, 07:27   #2
Evalen Evalen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 469
Grattis till en bra kontakt! Jag gjorde mina köp hos en försäljare som inte kunde svara på mina frågor och gav mig tokiga svar.Men via huvudkontoret fick jag sen kontakt med Kaj H-borg och Kristin Stenungsund och dom lotsar mig via telefon. Dom är verkligen guld för mig.
Det är väl det minsta man kan vänta sig när man gör affärer med så mycket pengar inblandade att man ska få en schysst support och undervisning.
Evalen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-09, 08:27   #3
millyudden millyudden är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 183
Jag håller med fullt och fast supporten på nära håll är guld värd.
millyudden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-09, 09:14   #4
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
Jag har också en klippa att vända mig till
med min symaskiner.
Kent på Björkviks Tapiseri.
Han har löst alla min bekymmer som uppstått
under årens lopp
Vet han inte hur han skall göra, tar han reda på det.
GULD /Bibbi
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-09, 09:24   #5
millyudden millyudden är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 183
Glömde säga tt min klippa finns på Pastellen i Gävle. Kerstin finns alltid till när man behöver hjälp och tips. Där har jag fått väldigt bra service.
millyudden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-09, 20:26   #6
isin isin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 92
Håller med er alla!
"Min" kanonkille heter Magnus och finns i Dingle.
Jag kan inte ha det bättre.
Mvh Ingrid
isin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-09, 22:01   #7
snobben snobben är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 85
Thumbs up

Min återförsälgare är oxå kanon, aldrig några problem och alltid villig att hjälpa till.
Bjuder gärna på en kopp kaffe om man tittar in och ger mig alltid rabatt även om jag så bara skulle handla en tråd rulle ))

Tummen upp
snobben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-10, 12:31   #8
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Vår lilla husqvarnatant här i Karlshamn är ochså riktigt underbar! Jag tror inte att det hade blivit att jag lärde mig sy så mycket om vi inte haft en bra sybehörsaffär. Bättre sortiment får man leta efter!
Särskillt med tanke på att Karlsamn är en ganska liten håla.

Nu fixar hon visserligen inte maskiner själv, men hon har en riktigt bra reparatör som kommer varannan vecka som brukar göra ett bra jobb!
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-10, 21:37   #9
Andy Andy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 239
Kan bara instämma med Pulvertroll, Louise och hennes personal är mycket trevliga att ha att göra med.

/Andy
Andy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-10, 23:04   #10
irene28 irene28 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 59
dom där små tipsen

Måste även få berömma min husqvarna affär i Oskarshamn, där Martina och Helena jobbar ,alltid på allerten att hjälpa till, häromdagen köpte jag en brodyrbåge, som låg i min postlåda dagen efter, Martina levererad den i min brevlådan, vi bor 1 mil utanför Oskarshamn i Påskallavik, jag slapp köra extra för att hämta bågen.. det är väl service!!! Samt personalen i Kalmar på husqvarna, som ser till att beställda saker kommer snabbt till Oskarhamn, alla är absolut toppen o hjälpsamma!!!!!!
irene28 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-11, 00:14   #11
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Det är guld vädt att man har någon forsäljare som visar en hur maskinen egentligen fungerar.(tack Lena och Mari I Sykulan i Eskiulstuna)
Min Rose sydde helt perfekt allt som jag ville, även broderier, vad hadde du för broblem med din Rose? Och vad tusan menar Du med extra filt under spolen?? Svara snålla. vet om att om man har stående trådrulle ska man ha filt under och drä på ett annat sett. men under spolen`?
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-11, 14:03   #12
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Question

Någon annan som har tid? filt under spolen??
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-21, 14:30   #13
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Varför lägger man filt under spolen och ligger det kvar????
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-21, 14:42   #14
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Den står mycket stadigare och skramlar inte så mycket.ibland kan rullan snurra så fort att den snurrar runt sig själv annars och ögla upp sig och trassla.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-21, 15:16   #15
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Menar du undertrådsspolen??
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons