Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-03-07, 16:20   #1
Evalen Evalen är inte uppkopplad

PE Design

Hurra jag tror att jag börjar fatta. Jag har nog krånglat till stygnsättningen onödigt mycket.Nu har jag börjat stygnsätta i Layuoten, (fråga inta vad jag gjorde förut) Men nu till ett problem jag inte lyckas lura ut. Om man har ett O hur får man det att bli "tomt" i mitten? Eller hur gör jag blå ögon på en gul sol? Finns det nån bussig som på ett enkelt sätt kan hjälpa mig med den sista (tror jag) pusselbiten?
Evalen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-07, 16:26   #2
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad

Gör först den gula solen. Så gör du de blå ögonen där du vill ha dem. Markerar hela alltet och går till Sew-menyn, "Set hole sewing". Detta gör att det gula tas bort bakom ögonen, så det bara sys ett lager där.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-07, 16:31   #3

Ska genast testa. Tusen miljoner miljarders TACK för hjälpen.Jag har suttit fast med mina konturer länge nu men med hjälp av Kaj på mässan går det nu bättre.Å nu ännu bättre!!!!!!!!
Gammal 2007-03-07, 16:31   #4

Glömde ju det "tomma O:et". Det görs på motsvarande sätt om du ska göra det manuellt: Först yttre ringen (fylld). Så gör du en ny, inre ring, med fyll avstängt. Eventuellt även kontur avstängd, elelr satt som du vill ha dem. (Du stänger av och sätter på kontur och fyll med knapparna vid färgknapparna). Så markerar du dessa objekt och sätter "hole sewing" igen.

Kan ju säga att jag började försöka göra stygnsättningen i Design center, för det var så man sa då på version 4:as tid. När jag sedan upptäckte vad man kunde gör i Layout and Editing istället blev ju allt m,ycket lättare, tyckte jag! I alla fall om man vill skapa "från scratch"!
Gammal 2007-03-07, 17:16   #5

Det är precis så jag gjort förut som du beskriver. Tänk va mycket roligare allt blev nu!!! Men om du tänker dig varning för älg skylten. Kan jag göra färdigt älgen först, lyfta ut, göra allt det andra och sen lyfta in älgen igen? Jag har prövat men älgen kommer in bakom skylten.Har du nån lösning på det åxå så har du verkligen gjort dagens goda gärning dubbelt och sen va höjd med din dag (om du nu inte var det förut)Hälsn Evalena
Gammal 2007-03-07, 17:57   #6

Ändra syordningen innan du drar in älgen i skylten. Se till att den sys efter "fyllningen", alltså. Meny Sew, "Sewing order" och så drar du älgen dit du vill ha den i syordningen så den inte kommer bakom.
Gammal 2007-03-07, 18:09   #7

Ser när jag läser på lite o "hole sewing" att det kanske inte funkar så bra med älgen:

For a pair to be valid, one of the patterns must be completely enclosed within the other pattern, and not contain text, manual punching patterns or stitch data.

Ska experimentera lite.
Gammal 2007-03-07, 18:14   #8

Kan man göra en kontur lika stor som älgen (eller kanske lite mindre) kan man använda den för att göra hål i skyltfyllet, även om älgen inte skulle funka som den är.
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:26.