Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-03-06, 17:24   #1
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
Frossat

Har idag varit hos min helt underbara Husqvarna handlare louise's symaskinshörna o frossat, jag köpte en mega båge förstå skillnaden mellan min lilla roses 10X17 och denna 360X15 oändlig!!

samt en hel portfölj med allsköns färger, ååå h vad jag gottar mej
broderar just nu den enda blomman jag tycker om en orkidee..... på ett par panelgardiner jag hittade billigt på jysk.

Tänk att man kan bli så glad av att spendera ett par tusen på trådar, mi man tror jag blivit galen...
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-06, 18:28   #2
snuttanby snuttanby är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 21
visst är det roligt med större båge !

Hej !
Jag har nyss köpt en D2 har kvar min Rose. Vilken skillnad det är att brodera, Har ej köpt Mega bågen än men det kommer jag att göra med sen. Just nu har jag hämtat ut en stor låda med broderitrådar som jag har beställt från maskinbroderi.se, ( går snabbt enkelt och billigt)Min man har vant sig vid mina trådpaket, Säger att vi har trådar för flera tusen. Men det är ju undebart att titta och kunna välja mellan alla färger som finns.
Och nu är det ju ännu roligare att brodera och mer tråd går det ju åt i större bågar



Hälsningar Yvonne
snuttanby är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-07, 07:10   #3
Evalen Evalen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 469
Grattis Annie till ditt köp av trådväska. Nu har du tråd ett tag. Men visst stämmer det att man känner sig rik? Jag har hängt upp min väska på väggen i min hörna för det är så snyggt.
Evalen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-07, 07:22   #4
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
innan

olyckan så målade o tecknade jag väldigt mycket, men har förlorat denna förmågan.
men efter broderandet kommit i mitt liv så har jag känslan av att skapa igen..
Jag såg denna portfölj hos Louise på mässan, och den har förföljt mina tankar sedan dess.
jag bestälde oxå från solbrodyr eller vad det heter, men detta var så mycket roligare..
toner som går i varandra, känslan av att släpa handen överdessa skinande lena färgrika prakt är hisnande, det är som att kladda runt med penseln på paletten i gen. min maskin har gett mig min konstnärssjäl åter. ja det låter fånigt, men att vara född till konstnär o inte få skapa det är ett värre straff än att inte kunna gå..

Snälla gubben min har förståelse skrattar lite gran, kom på lösningen att byta in min rose mot det jag ville ha.. så istället för att hon dammar igen på väntan att någon vill ha henne så får jag lyckan av obegränsade möjligheter
( ps jag har kvar alla tillbehör ifall någon letar efter extra delar).
Att frossa i en hel rulle med över plast inte behöva gneta o spara..LYCKA!!!

Nu hade jag det rätt bra innan oxå, av mina goda väner här på syssidan har jag blivit bortskämd med trådrullar, provat på underspolar mm

Mina dagar har fått mening igen...

Tack för att ni delar min glädje
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-07, 08:28   #5
Winberg Winberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 247
Smile

Hej Annie, jag förstår dig fullständigt vilken lycka att bara få handla alla dessa färger som smällter in i varandra i en sådan väska helt underbart, framförallt att ha det hemma och bara att ta fram och brodera eller sitta o sätta ihop hmmmmm bara så roligt. Och den stora bågen fick jag till min maskin. Jag har 2 st till och med och ända ner till 100x100 bågen + Endleshopp. Det finns mindre också men vet ej om man har så stor nytta ut av dem. Jag älskar att bara gå ner i mitt syrum och bara sätta igång. Lycka till, visst man läger mycket pengar men vilken hobby är gratis. Kram Karin
Winberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-07, 11:14   #6
farmorsmor farmorsmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 169
Smile Jag förstår dig till fullo....

Jag har själv MS och har fått lägga mycket åt sidan, men nu har jag min HQ Digsiner SE, nu glömmer jag allt.Syr och syr......
farmorsmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-07, 15:41   #7
yllet yllet är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 113
Thumbs up

Vad va det jag sa,kom du ihåg?har själv erfarenhet av vad min maskin betytt för mig har astma,överkänslighet har svårt att vara ute bland folk men maskinen får en att glömma
yllet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-07, 16:18   #8
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
hahaha ellinoir

vet du vad jag tänkte.

jo tjena jag kan minsan klippa, trä tråden o flytta min lilla båge herregud 12.000 i mellan

o här sitter jag nu senare med en rose och en designer i inköp host 32.000 fattigare men ler som en 5 åring...
tänk så det kan gå..
kram
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-07, 16:33   #9
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Tråden får mig att tänka....
Ibland tar vi allt mycket för givet. Vem har sagt att jag i morgon har samma fysik och hälsa som nu? Varför inte gjädjas åt de små guldkorn som trots allt strös framför våra sinnen varje dag.

Jag skäms lite...
Har en splitterny Designer Se och en splitterny Huskylook (som jag inte kan hantera ännu) ändå är det något somn fattas. Konstigt... med hälsan i behåll och maskinpark som gör vem som helst grön av avund. Nä, man är nog inte tillräckligt härdad som människa. Fast jag har i framtiden inga roliga utsikter. Muskeldystrofi (familjebunden) som kan leda till total invaliditet. Tänker inte på det idag men det kan ju blossa upp.

Tycker ni är starka tjejer och positiva som gläds åt era symaskiner och skapandet. Sträck på er! Gläds med er de gör jag!
Kram.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-08, 07:39   #10
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
Du, ja vet att ett liv i rullstol skrämmer kiten ur en..
Hade någon sagt för 1.5 år sedan att jag skulle bli bunden till rulle o ha assistenter runt mig 17 timmar om dagen hade jag nog heldre dött.

men du det går!, en dag så råkar man se en som broderar med sin symaskin, eller så har hunden helt plötsligt börjat säga till att nu e det dax förmedicinen. man ramlar in på ett forum o får vänner för livet...

allt man innan kanske inte hade tid för, att helhjärtat lyssna på tonårsdotterns metallriff, att köpa massor av ostar o ha provsmakning...

Det finns mörkare dagar än svart, men jag lovar så länge du kan le mot solen, så länge du kan se det vackra i ljusets schatteringar i håret på den du älskar så kommer du komma att klara avdagarna som kommer...

Jag har genom denna sida träffat tre vänner som betyder enormt mycket för mig, Min symaskin har fått hjärncellerna att vakna o gå på högvarv. jag kan inte vänta tills jag får hjälp att stiga upp på morgonen så jag får sätta igång.

Jag som inte kan göra någonting får skryta för släkt o vänner med mina alser, tom här får jag skryta...


Du det går att leva även fast kroppen sviker en... men det underlättar när man inte snålar har jag märkt...


Flåt den som retar sig på inlägget, jag vart bara så berörd, jag ville bara sträcka ut en hand, precis som dessa tre sträckte ut sina...

Kram
Annie
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-08, 08:08   #11
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 593
Citat:
Pulvertroll skrev:

Flåt den som retar sig på inlägget, jag vart bara så berörd, jag ville bara sträcka ut en hand, precis som dessa tre sträckte ut sina...

Kram
Annie
Förstår inte varför någon skulle reta sig på inlägget. Tycker det visar hur glad du är över att du hittat tillbaka till ett bra liv efter din olycka.
Förstår din lycka över ett par trådrullar och ännu mer över att du hittat din kreativitet igen. Klart du ska visa dina alster och vara stolt över dom...det gör ju vi andra här på sidan med
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-08, 08:57   #12
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Kan inte heller förstå att någon skulle kunna störa sig eller hetsa upp sig av inlägget. Den "människan" isf är inte sann...

Du har ju helt enkelt rätt Annie. Man måste nog se mörkret för att övehuvudtaget kunna se ljuset. Tack för dina tankar!
Kram
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-08, 12:44   #13
Winberg Winberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 247
Smile

Hej Annie.Måste bara säga att jag håller fullständigt med dig. Jag småler när jag läser om glädjen och helheten som du skriver.Tyvärr är det så att man vaknar inte förrän man själv är där. Men att bara få dela glädjen med så många flera är för mig mycket värt.Man måste se framåt. Kram Karin
Winberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons