Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-01-27, 13:49   #1
QuiltNina QuiltNina är inte uppkopplad

En fråga om broderimaskiner och Syfestivalen

Jag går nu i seriösa tankar på att köpa mig en broderisymaskin. Jag har länge gått i mindre seriösa tankar och har då tittat på Janome 300E. Är den fortfarande ett bra val tror ni, eller har det kommit något liknande, bättre?

Sen vet jag att de kan ha mässpriser på den på Syfestivalen i Sollentuna. Kan det vara värt att vänta tills dess och köpa en? Någon som har erfarenhet?

Kan man fynda tråd på Syfestivalen också, eller är det bättre att köpa någon annan stans?
QuiltNina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-27, 14:25   #2
Alice Alice är inte uppkopplad

Janome 300E är en kanonmaskin, men om du kan vänta lite så kommer det en ny och lite förbättrad modell som heter 350E. Kanske finns den med på syfestivalen i Sollentuna men jag är inte säker. Priset kommer enligt dom uppgifter jag har fått från en återförsäljare att ligga på ungerfär samma som 300:an. Jag är själv sugen på den maskinen så jag väntar tills 350 kommer till Sverige.
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-27, 16:49   #3
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad

Re: En fråga om broderimaskiner och Syfestivalen

Citat:
QuiltNina skrev:
Sen vet jag att de kan ha mässpriser på den på Syfestivalen i Sollentuna. Kan det vara värt att vänta tills dess och köpa en? Någon som har erfarenhet?

Kan man fynda tråd på Syfestivalen också, eller är det bättre att köpa någon annan stans?
Jag var föga imponerad av de mässpriser de hade där senast. Jag tror att du gör en betydligt bättre affär om du vänder dig till flera återförsäljare och förhandlar om priset i lugn och ro jämfört med om du bestämmer dig på stående fot på mässan. Janomes maskiner är ju rätt bra pris på i t ex UK.

Jag såg inte tråd där i höstas - men jag letade inte direkt så jag kanske bara missade det.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-18, 21:24   #4
QuiltNina QuiltNina är inte uppkopplad

Ville bara hälsa att det nu blivit en 300E. Det var ju inte så svårt att få ett bra pris på en sån när de nya kommit och eftersom jag inte tyckte nyheterna i 350 var värda priset så slog jag till. Så det kommer att bli många nybörjarfrågor här i forumet framöver...
QuiltNina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-18, 21:29   #5
Alice Alice är inte uppkopplad

Jättegrattis, du kommer att upptäcka vad kul det är att ha brodermaskin. Fråga på du bara, hjälper gärna med det jag kan.
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:55.