![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej!
Jag tror jag blir galen! Jag kan inte lista ut hur mina gamla örngott är sydda - min mor (som idag inte kan hjälpa mig) - har sytt massor. Jag vill inte sprätta upp dem för att se hur hon gjort. Kan någon här säga hur jag syr ett enkelt örngott med istoppsficka???? Jag kan sjuttonimig inte komma på hur jag ska vika fickan. Min hjärna är totalblockerad!!!! Tryckt mönster på rätsidan. Inga krångliga vingar eller volanger. De är avsedda för små nackkuddar 40x40. Tack på förhand. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ja, ibland vill inte hjärnan tänka klart. Men vänd ett örngott avigt så ser du mycket lättare hur det är gjort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
vänd ett örngott ut o in så ser du hur det är sytt och hur det är vikt.
![]() Anne-Marlen |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Vik tygstycket och sedan viker du fickan över och syr sömmen, sedan viker du över fickan och vänter på örngottet,
Jag satt också väldigt länge innan jag kom på hur man skulle göra. Lycka till |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej
Här kan du se en beskrivning på en vetevärmare. Du syr ett örngott lika som överdraget till vetvärmaren fast du tar ju ett större tyg (ofta är storleken ca 50x150 cm lagom).
http://www.juhlin.nu/slojd/beskrivningar/Vetekudde.doc |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:38.