![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Söm genom flera lager fleece?
Jag ska sy genom tre lager rätt kraftig fleece (säljs som "barnfleece" tror jag, tänkt för filtar och sånt, inte kläder).
Sist jag försökte använde jag en söm som borde ge detta resultat (punkterna är bara där för att få det att se rätt ut i övrigt, strunta i dem!): [FONT=courier new] .../../../../ __/__/__/__/__ [/FONT] Problemet var då att det ofta blev endast ett steg (det inre) sytt av kantningsstygnen åt sidan, ofta blev rent trassel av undertråden, att tråden gick av ofta och att nålen gick av en gång... Jag bytte till grövre nål, men funderar på om det var så smart, ifall problemet var att nålen inte tog sig igenom alla tyglager. Det blev i alla fall ingen tydlig förbättring. Jag labbade även med trådspänningen av övertråden men fick inte till det. Jag tror jag använde jersey-nål. Det kanske är fel till fleece? Några tips innan jag ger mig på detta projekt igen? Jag har en Janome 4800 så det är en modern maskin, och den har inget problem att sy genom tillexempel jeans, bara man tar det lugnt. Tacksam för tips... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om det är riktigt tjockt så kan du prova med en skinnål som skär genom tyget.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Du kan ju alltid testa o sy med vanlig raksöm. Flecce är ju oftast inte så elastiskt att man behöver en sådan söm och de repar ju inte upp sig i kanterna heller. Lycka till.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:06.