![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Sydda julkort?
Skulle vilja sy mina julkort i år men vet inte hur...
Söker idéer om sydda julkort. Kan man sy på papper? Åsa |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
man kan sy på papper, det blir ganska häftigt. Men helst tjockare papper då, och åtminstone om man syr för hand så kan det vara smart att göra hålen först - för det syns på motsatta sidan som nålen trycks igenom, så att säga. Det blir små kratrar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag håller på att sy julkort. Jag har broderat små broderier, som jag tänkte lägga i ett snyggt tredelat papper. På första sidan har jag gjort tex ett ovalt, runt eller hjärtformat utklipp. Lagt dit broderiet + lite stabilisering + ett lika stort pappersark som täcker baksidan och stabiliseringen och klistrar dit det. Skriver min julhälsning på motsvarande sida.
Lite pyssel är det men roligt. Inger ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Förra året sydde jag doftpåsar i linne med ett vackert julband på. Som jag skickade som julkort. Jag droppade på pepparkaksdoft och knöt fast en adresslapp på med en julhälsning. Väldigt uppskattat och ser mer ut än vad det var jobbigt! //Malin
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jeg har en idebeskrivelse på julekort i tøy til passepartoutkort der man først syr en lang remse med "landskap". Altså framgrunn, bakgrunn, fjell, himmel i bølger. Denne deler man så opp i passende stykker til kortet og applikerer på hver del trær, hus el. lignende
http://home.no.net/oddrunhe/hobbyblo...ulehilsen.html Senast redigerad av ohelene den 2004-12-14 klockan 16:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
från Åsa i Lomma
Tack för alla tips. Nu ska jag experimentera med hjälp av dem
Åsa |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hej Åsa i Lomma! Förslag på broderade julkort. Dessa gjorde jag förra året. Hälsningar Maud
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:12.