![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
"stoppning" till strykbräda
Hej!
Jag har fyndat en skortärms-strykbräda på loppis (15 kr). Men den behöver förstås kläs om innan jag använder den. Till vanliga strykbrädan köper man ju ett färdigt överdrag.. men till en så liten så antar jag att man får knåpa ihop nåt själv (?). Till överdragstyg tar jag något neutralt färgat bommull- eller lintyg, men vad ska jag använda för "stoppning"? Alla förslag mottages tacksamt ![]() /Ilsefin |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Nån vadd skulle jag satsa på, nån värmetålig. Hör med dem i tygaffären.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() hej, du kanske har löst det, om inte så gå till ett företag som tillverkar teflonfoder, typ bilar
kläder eller båtklädsel,leta på nätet! teflon är flamsäkert. Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Mitt tips är att du använder bordsduk eller grytlappsvadd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Vilken tur att denna fråga kom upp. Jag tänkte nämligen klä om en stykbräda med eget vadd och tyg. Men jag tänkte inte på att viss vadd kanske inte tål värmen. Så jag lägger mig i denna diskussion.
Är du, MonikaW, säker på att bordsduk är flamsäkert? (det var det jag tänkte använda) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Filippa jag vet inte vad som betecknar ett flammsäkert material. Hur menar du? Har du något speciellt flammsäkert yttre tyg som du tänkt använda som yttertyg? Jag vet att den bordsduk jag har var betecknad med ett strykjärn med tre prickar i iaf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Monika, jag blandade ihop begreppen lite. Jag läste fel i ditt inlägg, jag tänkte på sånt där bordsvadd (eller vad det heter).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Hej. Jag tänkte köpa strykbrädsöverdrag och klippa till i lagom strl. Det brukar man ju kunna få tag i billigt på IKEA eller bltema tom.
Åsa |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Det låter som att jag tänkt rätt
![]() Hade också tänkt försöka hitta något billigt strykbrädesöverdrag, och om jag inte hittar det så blir det någon form av "bordsduk". Får se vad det blir... Tack för hjälpen! /Maria |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Kan tipsa om att Textilcemtrum i Sundbyberg har mellanlägg till strykbrädor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:06.