![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hur göra mest barnsäkert?
Jag har sytt en docka (se mitt fotoalbum) och nu kom jag på att jag ska ge bort den till min brorsdotter. Men hur gör man ögonen mer barnsäkra?
Nu har jag rörliga ögon, men ska man göra i filt ist? inte så så snyggt, men. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Mitt förslag är att du broderar dit ögon eller eventuellt målar på ögon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ja, brodera funderade jag också på. Eller göra i filt o limma på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Här är två exempel på ögon jag målat
http://www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=9069 http://www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=9614 Risken med limmade filtögon är väl att även de kan lossna liksom rörliga ögon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Det finns ju jättesnygga barnsäkra plastögon som är lite konstruerade som öljetter, och där plattan på baksidan likson "nyper fast" och hindrar ögat från att kunna lossna.
Jag vet inte var man kan köpa dem, men jag har sett dem på textilslöjdar i skolor. Kanske Panduro ha`r? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Men limmade filtögon är väl inte lika farligt att svälja eller lika lätta att pilla bort som hårda ögon?
Eller? Måla är uteslutet, jag kan inte. brodera borde jag ha gjort innan jag sydde ihop alltsammans. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Nu är ju dock-stackarn redan sydd så allt som kräver någon påverkan från baksidan är uteslutet.....
MsMoneypenny, din variant funkar då kanske inte? Eller missförstod jag dig? Det lät ju bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Oj, nej, såna ögon måste man komma åt baksidan för att kunna sätta dit. Sry.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Dockan var först tänkt som en maskot i mitt syrum, men nu vill hon flytta till min brorsdotter ist. Tjejen är 2,5 år och lillasyster hennes är knappt halvåret. Så det måste vara säkert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Jag har sett påstrykbara ögon men tyvärr inte i sverige. Det hade kanske varit ett alternativ annars.
Om du har sådantdära transferpapper som man kan skriva ut på så skulle du ju kunna skriva ut ögon klippa ut och stryka fast? Det går att måla ett enkelt öga med en stor vit cirkel med en mindre svart prick i. Behöver inte alls vara kompliserat. Senast redigerad av MonikaW den 2006-10-13 klockan 17:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Vilken färg ska man ha då?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Fungerar med både textilfärg och akrylfärg. De fungerar båda lika bra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
var köper man det då? om man ska bara ha till en enda docka.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Det här kanske kan vara lämpligt?
http://www.pandurohobby.se/order/Pro...ail&aid=920931 Även lekbutiker brukar kunna ha sådana småburkar med färg. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:01.