![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Ont/trött i ryggen
Jag har inte sytt på ett bra tag, och nu när jag börjat igen så har jag märkt att jag får ont eller blir lätt trött i ryggen så fort jag ska sy bara någon minut! På maskin alltså.
Jag känner mig ledsen, har inte kunnat sy pga av det. Jag undrar om det finns några riktlinjer när det gäller ergonomi? Tyvärr kan jag inte kosta på mig någon speciell bord för symaskin (om det inte kostar under 500 kr eller så), men någon riktlinje om hur hög symaskinen stygnplåt borde vara från golvet, kroppens och armarnas vinklar i grader, etc. Jag kan mer om datorer, att man bör sitta så att armbågarna blir 90 grader mot tangentbordet. Men lite svårt att applicera det där till symaskiner eftersom jag syr finlir och miniatyr och har en tendens att böja mig ne för att kunna se. Men även hjärndöda moment att sy raka stycken i meterlängder gör mig trött i ryggen. ![]() Jättetacksam för svar! ![]() Senast redigerad av ichigo den 2006-10-09 klockan 20:24. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:14.