Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-10-07, 13:37   #1
Mariannef Mariannef är inte uppkopplad

Customizing+Digitizing Embroidery System5

Jag håller på att lära mig dessa program.
En sak undrar jag över;När jag kollar på ett broderi i 3D-förhandsgranskningen så får jag upp en grå yta där broderiet är. MAO jag ser inte hur det ser ut.Är det rätt eller fel? manualen ger ingen ledning.
I Digitizing så försöker jag stygnsätta ett litet emblem( min bloggknapp) Går det att göra små saker eller skall/kan man bara göra stora saker? Hur mycket tid lägger ni ner på att stygnsätta egna broerier? Jag tycker det verkar vara ett hästjobb, inte så enkelt som det framställs i reklamen. "Scanna dina egna bilder och gör ett broderi av det i detta program...
Tips mottages med stor tacksamhet...
Mariannef är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 14:21   #2
Annastigsson Annastigsson är inte uppkopplad

Hej!
jag hade precis samma problem med mitt program.Jag är inte säker men jag tror att det berodde på att programmet är för gammalt till "dagens" datorer. Det funkade inte på den nya datorn med windos xp men det funkar i barnens dator med windos millenium.Det hjälper dig kanske inte men det är ett svar....
Annastigsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 16:57   #3
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad

Jag har samma problem. Både i den där jag kör XP och i Win2000. Jag kan inte heller hitta felet. Har frågat men ingen verkar kunna svara vad det beror på.
Att det skulle bero på Operativsystemet är tveksamt. Kanske om man har Win98 men så långt har jag inte kollat.
Vad säger vår husqvarnaexpert Janne?
Har du någon förklaring??

ElisabethS
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-12, 16:53   #4
Janne Janne är inte uppkopplad

Prova med nya drivrutiner..

Hejsan

Har kollat lite och man bör försöka att installera en nyare drivrutin till grafik kortet som finns på datorn.

Titta i era papper på datorn vilket kort som finns och gå ut på deras hemsida för att ta hem en nyare drivrutin. Ta hjälp av någon som har gjort det förut om ni är osäkra.

Man kan även gå via skrivbordet - Högerklicka och välj Egenskaper - inställningar där bör ni kunna se vad för grafik kort som finns på datorn.

Fungerar inte det kan den som vågar prova att ändra maskinvaruacceleration till grafik kortet ( men jag tar inget ansvar om ni gör fel eller det blir fel på något ).

Gå in via skrivbordet, högerklicka - välj egenskaper - välj fliken inställningar - tryck på knappen avancerat - välj fliken felsök. Där kan ni på ett reglage ändra på maskinvaruacceleration, börja att ställa den på "inget" och tryck ok. Se sen vad som händer i 3D förhansgranskningen, öka där efter reglaget en bit i taget för att hitta rätt läge. Fullständigt är det bästa läget men med vissa grafik kort - datorer kan det bli problem mot olika program, helst med äldre drivrutiner till korten.

Så jag rekommenderar att börja med nya drivrutiner.

Ps. Dom nya 3D Programmen från Husqvarna Viking har 3D visning utan att förhansgranska men kräver då också Windows XP för att fungera.

Hälsningar: janne
Janne är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:37.