![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Lavendel
Jag har tänkt så några doftpåsar. Är det någon som vet var man får tag i lavendel? /Marie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hälsokosten eller apoteket har lavendel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Odla själv
Om man odlar själv så blir det nog bra mycket billigare än att köpa färdigtorkat - dessutom är lavendel flerårig så man kan skörda varenda år om man vill.
På http://www.froer.nu kan man beställa fröpåsar via nätet och det fanns en massa sorter att välja mellan från ca 20 kronor och uppåt. Vissa är slutsålda, men man kan ju alltid välja nån av de andra. Ett tips är att plantera dem mellan rosenbuskar om man har - då slipper man dessutom bladlöss på rosorna utan att spruta på en massa konstigheter. Men självklart går det lika bra att odla i kruka och ha i fönster eller på balkong. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Du kan även beställa hos Crearome. De brukar ha stora påsar. Deras adress www.crearome.se
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Plantagen har.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
Citat:
Hälskostaffärer håller jag med om att de borde kunna ha. Och även te/kryddaffärer skulle jag tro. Jag har dock tiggt ihop årets skörd hos vänner och bekanta (har ingen trädgård själv). /Ilse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Tack för alla svar. Jag har en liten odling själv men den räcker inte så långt. Nu har jag flera ställen att söka på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:42.