Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-09-05, 18:32   #1
Celos Celos är inte uppkopplad

Gigahopen till Janome 300e

En fråga till er som har 300e...har hört att man måste ha Janomes programvara för att kunna använda gigahopen. Stämmer det?

Sitter och funderar på om det är värt att köpa den.
Celos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-05, 19:20   #2
millyudden millyudden är inte uppkopplad

Hej det kan stämma att det är så. Menar du om det är nån ide att köpa programvaran eller giga hoopen?
millyudden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-05, 19:36   #3

Tydligen så finns det ett set med hopen och Customizer programvara för ungefär samma kostnad som Emdird skulle kosta, grunden, studio och bild delen.

Så min fundering är om man kommer att använda gigahopen så mycket. Visserligen kan man ju vänta med att köpa dem men om man ändå måste köpa programmet för att kunna använda den över huvud taget så är det ju bortkastade pengar att köpa tex Embird.
Gammal 2006-09-05, 20:01   #4
millyudden millyudden är inte uppkopplad

Hej!!
Jag har embird och det är den bästa investering jag gjort det är ett superbra program. coustimizing har jag fick det med till min 11000 men det är ett väldigt begränsat program tycker jag. Jag hade en 10001 före. då använde jag aldrig coustimizing programmet behövde inte det jag sparade ner direkt på kortet från embird då. Du kan förminska förstora och ändra färger lägga till text kombinera ihop flera broderier mm i embird då det är ett bra program. Giga hoopen använde jag inte så mycket då men jag har ju en Macro ram nu den har jag använt mycket mer. problemet med giga ramen och macro rmen är att man måste splitta mönstren innan man kan sy ut dom. men så är det ju i positions ramar,
Milly
millyudden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-05, 20:56   #5
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad

Janomes program digitezer pro stöder inte giga hoopen eller macro hoopen du kan öppna och titta på den men du kan inte ändra något och spara den på nytt i macrohoopen. Vi får hoppas att det blir en uppgradering så småning om.Däremot så gör Janomes customseiser det men då kan ju inte det programmet göra så mycket.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-05, 21:30   #6
@enga @enga är inte uppkopplad

Det går även att använda Gigahoopen i Embird, som helt klart är ett bättre program än Janomes Customizer.Jag har ingen egen Gigaram så jag har inte kunnat testa på riktigt men däremot har jag lagt ihop broderier i Gigaramen med Embird och det är inga problem.
Lånade tidigare när jag bara hade Customizern Gigaramen av en väninna för att testa och det funkade ju jättebra men jag tycker inte att jag har så stort behov av den så jag har ännu inte köpt nån egen.
@enga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-05, 21:38   #7
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad

Hej!
Jag har Digitizer och Customizer och Giga-hoopen, och det fungerar utmärkt att styngsätta i Digitizer (för B-hoopen), sätta ihop i Customizer för att sedan föra över direkt till symaskinen och brodera i giga-hoopen.
/Gunilla
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-06, 07:07   #8

Digitizer är för dyrt tycker jag.

Citat:
Support for Janome MC11000 Square Hoop (200 x 200 mm) added. Support for Janome MC11000 Macro Hoop (overlap, 200 x 280 mm) added, even in horizontal position.
Ovan står på Embirds hemsida men ingenting om Gigahopen och 300e.
Gammal 2006-09-06, 07:37   #9
@enga @enga är inte uppkopplad

Embird stöder användande av de flesta ramarna till massor av olika maskiner. B.la kan du välja Janome Gigahoop (overlap 230*200mm) som är väl den rätta ramen till 300E.Finns även en Janome Gigahoop 2 (overlap240*200mm) men den vet jag ingenting om.
Även friarmsramen (50*50mm) finns ju med + naturligtvis dom vanliga standardramarna.

Grattis till din nya maskin, ett bra köp måste jag säga.
@enga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-06, 14:50   #10
peinro peinro är inte uppkopplad

Digitazer ellr embird????

HEJ!

JAg har costomiser den enkla. Är inte nöjdmed den är knölig att använda. Deb dyrare varianten är säkert mycket bättre och man kangöra massor av kul saker. MEN jag kommer att köpa Embird som jag inte tror enenda har klagat på.OCh mer Prisvänligt. Det programmet kan man ju också pröva ett tag alltså inte köpa grisen i säcken.
Ett alternativ till gigaramen är ju closettern, enkel att använda när man fått in tekniken.
peinro är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:07.