![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Angåande Designer 1 og diskettstasjon
Har i dag bestilt *hjelpes meg* en designer 1 fra sybutikken. bestillingen går videre til Sverige i morgen tidlig klokken 11.
![]() Når jeg satte meg ned og igjen leste spesifikasjonene til maskinen ser jeg at den kommuniserer via 3,5 toms disketter. Ulp ![]() Spørsmålet mitt er om jeg bare må kansellere bestillingen min (håper jeg klarer det i tide) eller om symaskinen også har mulighet for usbstick og/eller annen kabelforbindelse med pc som er mer moderne. Litt lei meg nå og håper at dette ordner seg. Vi har ikke tilgang på diskettstasjon noen plass og det blir for tungvindt å ikke kunne ordne overføringer her hjemme. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej!
Det är "vanliga" disketter som man använder till computern som man använder till Designer 1. För att överföra brodyrerna till disketten så använder man ett av Husqvarnas program "Diskmanager". I programmet klickar Du i vilka brodyrer Du vill sy ut och överför med ett klick brodyrerna på disketten. Det går desvärre inte att stoppa in en sladd direkt till computern...inte Designer 1, men efterföljaren som kommer till Sverige efter nyår. Om Din Husqvarnahandlare inte hunnit sända maskinen till Sverige borde det gå att annulera ivägskickningen...så ring tidigt imorgon bitti och spurg. Har Du Customizing och Diskmanager-programmen från Husqvarna? Säg till om Du vill att jag skall förklara hur man använder dem. Jag har själv Designer 1 och bara älskar den maskinen, så jag hoppas att även Du skall så samma "brodyr´passion" med den ![]() Önskr Dig lycka till! Varma syhälsningar Linnéa |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Vissa nyare computere har ju icke diskettstationer dumt nog, för de är alltid en livräddare... Men de som inte har kan alltid införskaffa
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Å kjøpe diskettstasjon i vår nye pc er ikke en løsning for oss så nå er maskinen avbestilt. Får vente på neste versjon til neste år. Takk for engasjerte svar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej.
Var just i Husqvarnabutiken på St. Eriksplan (Stockholm) och hon upplyste mig om att nästa års version av Designer 1 som inte har diskettstation utan CD kommer att kosta runt 70 000kr. Jag skulle nog inte vänta om jag var du. Den har släppts i USA redan. Med reservation för att det aldrig går att lita på vad en försäljare säger... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hej!
Jag har höra ett pris på 60 000 kr (min symaskinsförsäljare sa det) Önskar alla en fin dag Linnéa |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Har kjøpt en Janome 10001 eg. Men takk for alle svar. Måtte ut med 38.000 nok for den etter god rabatt. Det var inkludert fire broderibågar, broderisett med 24 sneller janome tråd 200 m - programvare (customizing og buzz tools plus) og diverse stabiliseringsmateriale. Har begynt å prøve den ut såvidt men det går foreløbig meir tid på sjuke ungar enn det er tid til syarbeider.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:50.