![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej! Är i taget att köpa programvara och dosa till min HQ Viking Quilt designer 2. Jag vill både kunna hämta bilder på nätet samt göra egna bilder i programmet. Vad ska jag köpa?
MVH Carina |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Embird är mest prisvärt. Sök i forumet så hittar du massor av info.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det verkar som att jag inte kan ha deras dosa, men kan jag använda deras program och "orginaldosa"? Delge gärna allt du vet till en novis.../Carina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har lite dålig koll på det där med dosan eftersom jag inte själv har en sådan maskin. Men om jag inte minns fel så är väl egentligen dosan endast till för att kunna föra filer från dator till maskin? Den har egentligen inget med själva broderiprogrammet att göra, möjligen nåste själva dosan ha ett program för att fungera. Rätta mig någon om jag mins fel.
Så om jag mins rätt så kan du köpa orginaldosa (med eventuellt ett litet program till den) och sedan vilket broderiprogram du vill, t ex Embird. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag håller med Cecilia om programmen.
Själv har jag Embirds program och sedan Husqvarnas kortläsare för att föra över till maskinen. När du jobbar i Embird kan du spara i det format som passar för den maskin du har. Och att köpa Husqvarnas jättedyra program är verkligen inget jag rekommenderar. Så skaffa bara kortläsaren, det räcker alldeles utmärkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Alvan, du har helt rätt. D-cardläsaren fungerar som länk mellan maskinen och datorn. Läsaren behöver dock ett program för att fungerar. Detta program (3D organizer) är mycket bra. Håller reda på brodyrfilerna och konverterar de vanligaste formaten.
/Andy |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:40.