Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-08-01, 19:25   #1
Celos Celos är inte uppkopplad

Unhappy Installation av Garmet Desing...

Försöker installera Garmet Design men det går inte
Installationsprogrammet går igång och kör till slutet och talar om att installationen gick utmärk.

Men inte hittar jag någon ikon eller.exe fil
Installarionen skapar en mapp under mina dokument... som heter cochenille men den är helt tom.

Någon som har några tips???
Celos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-05, 09:12   #2

Unhappy

Den 31/7 mejlade jag till företagets tekniska supprot att det inte gick att installera programmet för att det saknas filer på den medföljande CD. Inget svar

2/8 ringde jag dem två gånger och kom till telefonsvarare. Lämnade meddelande att de skulle höra av sig...men ingen har ringt.

4/8 ringt igen och samma resultat som ovan.

Måste säga att jag är väldigt besviken
Hade verkligen sett fram emot programmet men nu känns det som om jag lika väl kan strunta i det.
Gammal 2006-08-08, 19:40   #3

Unhappy

Hej,
Nu har jag äntligen fått kontakt med företaget och efter mången mejl växling, med bra hjälp, så visar det sig att det inte går att installera programet på min dator

De vet inte vad det är för fel och det enda de kan göra är att betala tillbaka pengarna.

Då är ju frågan, finns det något annat bra program i stället?
Gammal 2006-08-13, 20:29   #4
Nima Nima är inte uppkopplad

Hej!

Vilken otur att du inte kan installera Garment Designer! Vad beror det på det inte gick? Om du skall kunna använda andra program så vill det ju till att de inte heller stoppas av samma sak. Annars är väl ett bra tips att ladda ner demon av program, både för att se vad de har att erbjuda och kontrollera att de går att installera.

Någon annan här har skrivit om ett mösnterkonstruktionsprogram som hon var mycket nöjd med, men jag kommer inte ihåg vad det hette. Leta lite under tidigare trådar. Det var någon gång sent i våras vill jag minnas.

Hoppas att du hittar något som fungerar. Mönsterkonstruktion på dator är kul och underlättar verkligen.

Nina
Nima är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-14, 11:11   #5

Vad problemet var vet varken jag eller företaget. Det roliga är att demon gick alldeles utmärkt att installera.

Har nu skickat tillbaka allt och väntar på återbetalningen. Möjligen kan det vara så att den CD som följde med inte var för PC utan för MAC men det vet jag inte.

Jag får leta vidare efter andra program.
Gammal 2006-08-17, 19:51   #6
carohl carohl är inte uppkopplad

Hej!

Jag har precis börjat att ta itag med detta om mönsterkonstruktion på datorn och skulle verkligen vilja veta allt som ni andra vet!! Dessa demoprogram som finns - när, var och hur kommer jag åt dom? Kan man hitta dem på inet eller måste dom köpas. Hur använder man programen, klarar man det på egen hand utan kurser osv.

Tacksam för svar!
carohl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-18, 19:19   #7
Nima Nima är inte uppkopplad

Det finns ofta gratis demoprogram att prova på. Problemet är att det är väldigt få som säljs här i Sverige. Vad jag vet är det Olax som säljer något som heter Fitingly Sew. Annars finns demoprogrammen att hämta på nätet.

Jag har bara använt Garment Designer. Jag läste ett test i tidningen Threads för några år sedan och då ansågs GD vara ett av de mer lättanvända programemen och det tycker jag att det är. Det är en superbra manual med som i mångt och mycket ger grundkunskaper i mönsterkonstruktion, men jag måste säga att det verkligen är bra att ha lite kunskap om detta utan datorn. Det finns några andra här som använder ett annat program som de tyckte var mycket bra, men tyvärr kommer jag inte ihåg vad det heter. Leta i gamla trådar så kanske du hittar det eller börja en ny och fråga efter folks erfarenheter.
Lycka till! Mönsterkonstruktion på dator är kul.
Nina
Nima är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:29.