![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Vilket tyg till silduk?
Kokade rödvinbärssaft igår och insåg snabbt att det skulle nog behövas en rejäl silduk i stället för ett flergångskaffefilter. Min fråga är nu, vilket sorts tyg använder man till sildukar och var få tag på det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej!
På Å-Hem (Åhléns) i Kista Galleria hittade jag något som kallades för "engångslakan", fast det var underlakan av ett ganska tunnt och glest 100% bomullstyg. Billigt var det, och går att tvätta i 60 grader, så jag köpte ett par sådana, för att ha till allt möjligt (enklare foder, doftpåsar...). Jag tror att det skulle kunna passa till silduk för saftkok. /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Titta på gardintygs avdelningen, där brukar det finnas tyger som är "lagom" glest vävda.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej igen!
Oj, vid närmare eftertanke var det kanske Hemtex som hade dessa lakan. Butikerna ligger mitt emot varandra i Kista Galleria och har till viss del liknande sortiment i liknande lokaler... Vet inte om det är till någon vägledning, men här är en bild, där du ser att mina fingrar syns igenom tyget. Har dock inte testat att hälla saft igenom ![]() /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Har du kollat vad färdiga sildukar kostar? Inte nämnvärt mycket tror jag, det var några år sen jag köpte mina.
Sydda och med öljetter att haka fast i silställningen. Min erfarenhet säger att man kan göra 3½ gång så stor sats som i receptet och köra i samma silduk. Tar man mer blir den för full av bortsilat... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
I dessa tider brukar det finnas på de flesta mataffärer. En ställning och silduk brukar kosta några tior har jag för mig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:58.