![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Syr med tvillingnål i trikå, blir sömmen stretchig då?
Om jag syr med tvillingnål på min vanliga symaskin med vanlig raksöm blir sömmen stretchig då?
Har en lärare just nu som sa att sömmen ska bli stretchig men tyckte det lät konstigt. Någon som har provat? Kan man kanske ställa in sin symaskin på stretchraksöm och sy med tvillingnål? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det blir som zix zax på baksidan, så läraren har rätt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ja, ok. men jag förstår inte hur raksömmen på rätsidan ska bli stretchig för den är ju fortfarande rak. hehe
Har du då någon aning om hur stretchig sömmen blir när man syr med vanlig tvillingnål på vanliga symaskinen? I för sig så verkar det vara så på riktiga täcksömsmaskiner med att det är raksöm på rätsidan och zik zak på baksidan och den sömmen ska väl bli ganska mycket stretchig? Är lite inne på en att köpa en täcksömsmaskin men tycker att det kanske är lite onödiga pengar om man kan göra samma sak på sin vanliga maskin hema och det blir samma resultat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
varning!
tvillingnål funkar bra som stretchsöm, men den måste vara inställd på raksöm annars går nålarna av!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Sömmen blir lite stechig. Ofta använder jag den runt halsen, fålla ärmar & nederkant etc, dvs platser där den inte utsätts för så mycket strech
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack för era svar! Nu har jag bestömt hur jag ska göra.
Det blir en täcksömsmaskin. =) Janome 1000 CP Så inom 1-2 veckor har jag en sån maskin, Jippi! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Berätta gärna hur du trivs med din nya maskin, när du har sytt in dig
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
hehe det gick snabbare än jag trodde. Köpte maskinen i dag.
![]() Men har inte hunnit sy på den ännu. Berättar gärna vad jag tycker om den sen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Lycka till med nya maskinen!
Jag vill också väldigt gärna veta hur du trivs med den? TESS! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:51.