![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Återbruk av gamla kläder?
Hej!
Jag är ny här och har en fråga. Håller på att rensa ut barnens urvuxna kläder och funderar på vad man kan hitta på att göra med dem? Visst kan jag försöka sälja dem på tradera eller lämna dem till Röda korset, men jag tänkte först försöka sy något annat användbart av dem. Har ni några idéer eller förslag? Kanske något länktips? Tack för hjälpen! Mvh Åsa |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
oj, det beror ju helt på vad det e för nått...men alltid kan man göra nått. om inte annat så kan man ju av många tyger göra lapptäcken eller trasmattor. Men helt beroende på vad det är & på hur utvuxna dom e, byxor som e för korta men passar i midjan kan man ju alltid klippa av och göra kortbyxor i valfri längd av. tröjor m schysta tryck kan man ju klippa bort trycket på o sy på något nytt,tröja kan bli cardigan om man vill...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Röda Korset har jättestort behov av kläder till barn uppp til 12 år.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Kuddfodral av t-shirtar
Lapptäcken av jeans eller plagg av vävda tyger Väskor eller påsar av jeans Shorts av urvuxna byxor Repa upp stickade plagg och sticka eller virka något annat av dem (obs fungerar inte med plagg med overlockade sömmar, då blir det bara småtrådar) Vantar av fleecetyg Gosedjur av fleecetyg |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:57.