![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Lajvutrustning
Kurstid: 12-21/6 Anmälan senast: 31/5 För lajvare eller förälder till lajvare om allt som behövs i klädväg till ett lajv. Vi tillverkar det du behöver till nästa lajvtillfälle; ex mantlar, packpåsar, väskor, kjortlar, särkar, klänningar, hosor, damasker, huvor, hättor, jungfrukransar, knivar, skedar, tallrikar mm. Möjlighet till fortsättningsdel i augusti. Kurs, Logi, frukost och lunch: 1.950:- Kalix folkhögskola Box 10009 952 27 Kalix Besöksadress: Näsbyvägen 16 Tel: 0923-666 10 Fax: 0923-666 19 E-post: info@kalix.fhsk.se Skolans egen hemsida: www.kalix.fhsk.se |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ok jag vet att det är en petitess men jag är lite trött på att lajv = synonymt med fantasy/medeltid. Ni borde istället säga att ni vill göra fantasy/medeltida/vikingatid kläder? Då kanske fler folk blir intresserade, inte bara de som lajvar.
Lajv = live betyder nåt i stil med live-teater där du deltar, och ingen publik. Då förstår man ju att det inte bara är fantasy/medeltid... Finns ju framtidslajv, 70-talslajv, rymdlajv, 1700talslajv etc och rentav nutida lajv med speciell tema. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det är inte jag som skrivit kursbeskrivningen.
Jag vill bara gå kursen och dela med mig till andra. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:09.