![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Lös tornyr/bustle
Min dotter har ett vackert möbeltyg som hon vill sy en lång rak kjol av, och till det en avtagbar tornyr, eller kanske rättare sagt "bustle" om jag har förstått rätt under mitt surfande efter idéer.
Kjolen i sig ska vara rak (möjligen med några lagda tvärveck över magen för att få rätt "look") och turnyren fästs med knytband runt midjan eller med knappar. När vi har skissat vill vi ha lagda veck i ryggen och en v-formad böljande kant längs sidan. Grundtanken är att den lösa delen ska ha ungefär denna form: http://www.agelesspatterns.com/images/1466.gif Jag har suttit och klippt och vikt i mönsterpapper för att försöka få till rätt form på det hela, men jag går bet. Någon av er som kan hjälpa oss? |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:51.