Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-04-28, 12:02   #1
chrille chrille är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 34
Är du bra på att illustrera?

Är du en bra illustratör och skulle vilja göra motiv för väskor, t-shirts, kepsar och andra accessoarer? Du får självklart ersättning för hjälpen.

Hör av dig till mig.. Du måste ha någon typ av tidigare arbetsprover så vi ser att våra stilar och tankesätt passar överens.

/Chrille, Tomahc:k Generations
chrille är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-28, 21:23   #2
Thessi Thessi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 4
Hej!
Jag tecknar och målar mycket.Samt syr o broderar för försäljning.
Är VÄLDIGT sugen på att "göra nåt av det".
Jag är intresserad av att illustrera.Du kan se mina bilder på min hemsida.Tyvärr är den sidan väldigt tråkig.Men man kan ju se lite hur jag tecknar.
Maila mig på: inka39@hotmail.com
så kan jag ge dig adressen dit.
Hälsningar Thessi.
Thessi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-06, 16:20   #3
isa isa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 21
Jag har en bild och form och en design och en sömnadsutbildning i grunden. Jag tecknar mycket och har ritat mönster, illustrationer och loggor för eget bruk. Har designat 2 loggor åt företag också. kagh blir nyfiken på vad det är ni söker mer exakt Försökte kolla på din hemsida men den var under uppbyggnad...
Vad har dina saker för stil så att säga? Jag är mer lagd åt den alternativa stilen. kan det vara något? Vill du så kan jag fota lite jag gjort å maila? Men bara om du är nyfiken
isa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-06, 18:43   #4
chrille chrille är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 34
Jodå jag är nyfiken. Svårt att säga ifall det går ihop med mina tankar kring profileringen som varumärket ska ha innan jag sett något. Men det är ju det som är grejen, så fort jag ser någons motiv som skulle passa märket i sig så betalar jag en ersättning för att få använda motivet. Ex. licensavtal. Så skicka gärna några bilder/illustrationer på mail så ska jag gladeligen titta på dom! Skicka till info@tomahck.com !
chrille är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-06, 20:15   #5
isa isa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 21
Är det någon speciell illustration du söker? Eller ska jag skicka lite vad som? Jag har några loggor på datan annars lär jag fota lite.
isa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-06, 21:00   #6
chrille chrille är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 34
Främst illustrationer på bara tuffa motiv som skulle kunna passa på mössor, väskor etc. Oavsett de har någon speciellt provokativt syfte eller inte, men helst ska de mest bara se häftiga ut och dra åt sig ögon, men vara politiskt neutrala etc. Logotyper är väl intressant att se också antar jag, men det är inte en logotype jag behöver hjälp med.. Tänk dig ett streetmärke som har visioner om en internationell marknad, produkter som har ett ganska klassiskt neutralt yttre, mest svart med små detaljer, men med ett mer färgrannt inre, som kan bäras till såväl uppklädd fest/party som vardag/mer avslappnat/street. En blandning mellan rockstil, och mer klassisk stil. Många av väskorna kommer troligen kunna säljas i både dels rock-, dels "häftiga pryl-", och dels street/skate-affärer och även hårsalonger som säljer mode.
chrille är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-06, 21:15   #7
isa isa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 21
Jätte bra förklaring! Då vet jag vad jag ska fota. få se om det är nått. Mailade loggorna iaf. för det var det jag hade på datan. Jag ska inte säga nått nu vad jag får i tankarna, men kul ska det bli oavsett om det är något du har nytta av eller ej.
isa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-07, 12:10   #8
chrille chrille är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 34
Kalas..
chrille är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons