Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2004-10-21, 16:20   #1
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Brodertråd

Hej. Jag läste att någon av er köpte brodertråd på ebay från Indien. Var den bra? Jag har kikat på ebay och hittat jättebillig tråd från Indien men man ska betala genom någon "annan sorts" pay pal. Fungerade det bra också?
Jag har också hittat 100 spolar á 500 m för 119 dollar. Jämfört med svenska priser så är det rätt billigt också tycker jag, det är i USA (tror jag i alla fall :-))
Vill gärna höra om era tycken om tråden.
Ann-Marie
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-22, 16:00   #2
dianno dianno är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 145
Smile

hej ann-marie! den tråden jag köpte från indien genom ebay var på 900m och kosta ca 10kr st ink frakt och hette lite olika en av dom heter bombay och en annan heter economy men de finns en uppsjö av tråd och namn.hoppas du gillar den tråden för det gör jag ...nu när jag kommit på ett knep så att tråden inte rullar för snabbt och åt rätt håll.anne
dianno är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-22, 20:33   #3
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Rullar åt fel håll??????
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-22, 20:37   #4
dianno dianno är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 145
ja jag menar att den rullar av för fort från trådrullen om den tex går motsols, de är lite olika beroende på ens egna maskin, jag har ju D1 och där lindar jag den runt(eller stödjer mot) ena pinnen så den inte rullar av för fort. anne
dianno är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-22, 20:45   #5
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Jag har en D2. Ibland har tråden liksom rasat av spolen men då har jag satt ett nät eller bit tubgas över. Och så blev jag rådd att sätta en fibervadd under trådrullen på ställningen.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-22, 21:24   #6
dianno dianno är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 145
ok, ja men då blir det nog inga problem med den nya tråden
dianno är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-31, 09:11   #7
barkle barkle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 454
Indiska brodertråden

Var hittar jag den indiska brodertråden?? Har sökt på e-bay men inte hittat nåt, kan nån som vet adressen berätta om den??
MVH Barbro
barkle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-31, 10:46   #8
dianno dianno är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 145
hej! om du går in på denna sida så hittar du en av säljarna http://stores.ebay.com/Minrak_W0QQsspagenameZl2QQtZkm
och här har du en annan säljare http://stores.ebay.com/Viabrant-Thre...enameZl2QQtZkm

man söker på embroidery thread på själva ebay sökmotorn.anne

Senast redigerad av dianno den 2004-10-31 klockan 10:49.
dianno är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-31, 11:09   #9
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Hej
Här är deras hemsida
http://www.myembroiderythreads.com/
där är det de priser som står som gäller, de är inkl frakt till Sverige också.
På ebay-sidan tillkommer frakten.
Tråden ser ut som Sulky, en som är van att brodera har fått en av mina rullar så hon ska tala om för mig hur den är sen :-) få se om den blir godkänd
Ann-Marie
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-31, 12:38   #10
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Jag fick hem en låda tråd igår från USA. Jag köpte lite extra som jag kommer att sälja för 800 kr/40 rullar.
Det är den här tråden
http://www.threadart.com/Thread/poly_thread_1000m.asp
och den melerade (variegated) http://www.threadart.com/Thread/rayo...ated_1000m.asp som kostar 250 kr/10 rullar.
Jag ska sortera upp dem och fota så man ser färgpaketen och då sätter jag ut annons i annonsavdelningen. Jag tar alltså färgskalan med 80 färger och delar upp i 2 olika paket.
Jag föredrar polyestertråd på sådant som slits då den är tåligare. Och den har samma lyster som t.ex. Sulky (som jag använt hittills). Jag gillar också modellen med minikoner som funkar väldigt bra på trådställ för flera spolar.

Hör av er om ni är intresserade
Åsa
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-10, 07:45   #11
Tina Tina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 43
Under indlægget om Rose-maskinen har jeg lige skrevet lidt om Fufu-tråden, som jeg bruger. Den er både billig, meget smuk og findes i mange nuancer, så den kan jeg varmt anbefale.

Hej fra Tina
Tina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-10, 07:57   #12
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Jag har hört mycket gott om Fufu-tråden på annat håll också! Den ska ha en väldigt fin lyster har jag hört!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-10, 08:25   #13
Tina Tina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 43
Hej Åsa.

Ja, den har en helt fantastisk smuk glans (som vist er lyster på svensk ), som jeg ikke har set ved andre tråde. Brildor er den der kommer tættest på Fufu-trådens glans, og det er også en god tråd, som jeg også kan anbefale, hvis man ikke kan skaffe Fufu-tråden.

Sulky startede jeg ud med, men det irriterede mig, at det så nemt knækkede og kun var på 200 meter spoler, så jeg købte hele farvesortimentet af Fufu-tråden - og jeg elsker min tråd! Det giver mig mulighed for at sy med nogle nuancer og en glans, som de andre tråde ikke giver mig.

Hej fra Tina

P.S. Jeg får IKKE procenter ved salg, så det er altså ikke derfor, jeg anbefaler det )))
Tina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-12, 13:54   #14
Xera Xera är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 107
ohh..
vill bara säga att nu har jag oxå köpt tråd på e-bay..sån där från Indien..vill att den ska komma nu .......

Jag har ju precis köpt min maskin. Jag slog till på symässan och det blev en Brother 500D.

Det är ju bara sååå kul...

Kram Xera
Xera är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-12, 15:06   #15
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
jag har också beställt mer tråd från Indien. Min väninna som broderar mycket provade den och tyckte den var bra, fast den fungerar nog olika på olika maskiner. Hon har en Brother och på den gick tråden av ofta men inte på min Huskvarna.
Ann_marie
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons