Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-02-11, 20:04   #1
PernillaAva PernillaAva är inte uppkopplad

Question Högskoleutbildning viktig?

jag har tänkt på det med att ifall man skulle bli kläddesigner. alla pratar om högskoleutbildningar man kan läsa. men helt seriöst, har man känsla och är kreativ och kan skapa mode, behöver man verkligen utbilda sig?
går väl lika bra att starta eget? ifall man är så duktig menar jag. eller vad säger ni om den saken?
PernillaAva är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-12, 08:27   #2
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad

Detberor ju på vilken nivå du vill ha det på skall du leva på det? eller ha det som en inkomsbringande hobby?Om du skall sy upp plaggen måste det vara mycket bra resultat om mäniskor som du inte känner skall söka till dig.Det brukar inte vara billigt att få en klänning uppsydd åt sig.Den som har råd att betala för detta har också råd att välja.Men är du duktig och får kunder då är det ju kundernas rekommderationer du lever på.Kunskap är aldrig fel,men att kunna sitt hantverk smäller kanske högre.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-12, 11:37   #3
PernillaAva PernillaAva är inte uppkopplad

Jo det är väldigt sant. Men jag tänkte mer eller mindre börja försiktigt, sy min egna balklänning till studentbalen o studentklänning till avslutning o sen börja lite mer o mer. Är ju alltid värt ifall man kan lyckas lite på egen hand utan utbildning. Har ändå läst syslöjd i 6 år, i skolan då, o jag har redan gjort en del kläder, o jag har varit nöjd mer resultatet, gjorde min egna balklänning sist oxå, kanske kunde ta bild o lägga upp. Sedan har jag faktiskt sökt till en designskola, med utbildning på ett år, där har man möjlighet att välja vad det är man vill designa: kläder, möbler, smycken, bli inredare osv. Så jag hoppas självklart att man ska komma in men tänkte mer börja med det som hobby ja, göra lite kläder till mig själv först o sen se ifall jag lyckas breda ut det lite.
PernillaAva är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-12, 13:03   #4
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad

Lycka till
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:32.