![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() http://www.sewserg.com/products/abp07273-0068.html
Jag har gått och så smått förälskat mig i denna maskin på nätet. Den finns inte i Sverige än, så man har ju inte kunna klämma och känna på den. Tanken bakom maskinen är ju jättesmart - låt symaskinen vara symaskin och datorn vara dator! Istället för att datorisera maskinen kopplar man den helt enkelt via USB till datorn. Dessutom medföljer det program för egen design. I USA finns två modeller CE-100 och CE-200, priserna ligger i USA från ca $450 för CE-100 och $800 för CE-200 - vilket är långt under andra märkent. CE-200 kommer till Sverige i höst/vinter har jag fått bekräftat från Singer. För mig låter det jätteintressant med en såpass billig maskin som klarar av brodyr såväl som vanliga sömmar - dessutom med möjlighet till egen design. Man slipper ju också designkort/disketter etc. Vad tror expertisen? Singer har ju inte haft det bästa ryktet den senaste tiden. Är den för billig? Den ska vara Japan-tillverkad tror jag, av samma företag som tillverkar Kenmore-maskiner. Det ska åtminstone bli spännande att se när den kommer hit! Eller vad tycker Ni? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har man möjlighet till att ha datorn vid symaskinen går det väl bra. Maskinen vet jag inget om, har inte haft det märket heller.
Själv har datorn på en våning och symaskinen i källaren och jag har en D2 så jag kör med d-cards annars skulle jag få bära symaskinen varje gång jag vill använda mönster. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det finns en site där bl.a. symaskiner recenseras av användarna. Där finns en inskickad om endera 100 eller 200-modellen.
www.patternreview.com Jag håller med om att den verkar jättekäck och prisvärd, men jag har stor skepsis till allt som är "As seen on TV" som de här tydligen är... TV-shop... nja... Men jag kan ha totalfel!! Det påstås att Singer försöker ta tillbaka sitt tidigare goda namn och rykte. och de nya "stora" Singer sy/brodyrmaskinerna XL5000 och 6000 får ju verkligen snålvattnet att rinna på mig i alla fall!! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:56.