![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hjälp, metalltråd
Är det någon som har några bra tips på hur man ska göra när man broderar med metalltråd. Den gå så lätt av. Jag använder Designer 1
Mvh MariAnne |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Embroidery needles..
Hej MariAnne.
På din designer I kan man sänka farten när du broderar, gå ner ett par tre steg så brukar det hjälpa. Räker inte det finns det från Husqvarna en nål speciellt anpassad för brodyr - Embroidery needles - den finns i två grovlekar, 75 & 90. Byt till en nr. 90 nål av den sorten och låt Designer I sy lite långsammare så ska det fungera i dom flesta fall. Hälsningar: Jan Lindström Fackman på Husqvarna Viking i Sandviken |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
När jag broderar med metall-tråd brukar jag sätta tråden så att rullen rullar runt och tråden åker av. Då blir inte tråden snodd runt sig själv och går inte av.
Soliga tips från Anneli |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Metalltråd
Hej!
Jag använder en bit styrox typ sånt som används vid förpackningsskydd(ex.TW).Sen trär jag tråden igenom och sen vanlig symaskinsträdning.Tråden knutar sig inte då, men jag följer också rådet att sakta av på hastigheten och använder brodernål. Det verkar som tråden blir länare och glider bättre.Jag tycker att detta funkar bra. Hälsningar Katharina |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Vad skönt att kunna gå in i forumet och leta leda efter svaren när man sitter hemma och det trasslar sig. Jag trädde tråden genom en frigolitbit och sedan var det inga problem alls. Toppen!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hej!
När jag syr med metalltråd såtter jag trådrullen (på trådstället för 8 rullar) längst bort till höger och låter tråden löpa genom alla öglorna. På detta sätt löser "fnurrorna" upp sig innan de hamnar vid nålen. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:10.