![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
Guest
|
Digitizer 10000
Jag har en fråga angående Digitizer 10000. I instruktionsboken står det att programmet kan använda filerna, BMP, GIF, JPG, PCX, och TIF. men i själva programmet finns inte alla dessa filer, däremot en del andra filer. Jag saknar mest att kunna ta in en GIF bild.
Är det något som jag inte har förstått kanske? Snälla hjälp mig någon som kan! |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Kanske en dum fråga men det är inte så att du försöker öppna filen som en brodyr fil? De formaten du nämner är ju bildfiler och då kan du bara öppna dem då du ska importera en bild in i programet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
|
Hej och tack för svar. Jag klickar på "insert image", är det fel? Vad menar dom då med att Digitizer kan ta dessa filer som jag räknade upp, enligt boken?
|
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har ju bara testat Digitizer under en kort period men då infogade jag jpg bilder utan problem. När du ska hämta in bilden får du väl upp en dialogruta där du letar reda på din fil. I den rutan så brukar det finnas ett textfält som heter "filformat". I det fältet så ska antingen filnamnat (jpeg, gif, tif m. m.) stå eller så ska det så "all files". Får du upp en sådan ruta och står det så i fältet i så fall?
Det är vad jag kan komma på så där på rak arm. Annars får nog någon som äger programet hjälpa dig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
Hej igen Cecilia och tack för att du vill försöka hjälpa mig. Det är ju precis som du säger, så ska det fungera, men det gör inte det.
I rutan som jag får upp när jag klickar på "insert image" finns inte gif, de filer som finns att välja på är bara bmp, jpg, pcx, dxf, wmf och emf, alla filer. I boken står att det ska finnas bmp, gif, jpg, pcx, och tif. Jag fattar ingenting, supporten som utlovades när jag köpte maskinen och programvarorna är totalt obefintlig. Jag klagade på bland annat detta förra våren, det tog ett halvår innan "supporten" kunde titta på problemet bara för att till slut säga att "det här har jag aldrig hört talas om tidigare". Det hjälpte ju inte mig. Det känns ungefär som om man är utlämnad till vargarna, ha ha. Hälsningar Birgitta |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Det är ju jätteskumt! Nu klarar man sig ju långt på jpg, är ju lätt att göra om filerna till det formatet men står det att man ska kunna använda gif och tif m. m. så ska man ju kunna det. Jag kan bli hur irriterad som helst på saker som utlovas och sedan inte funkar.
Sedan är ju det här med supporterbiten för j-l (ursäkta ordvalet men jag blir arg). Här har du betalt en massa pengar så får du ingen hjälp, usch! Det kan inte ha att göra med vilken version du har på programmet? Har du uppdaterat? Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Skumt! Och det funkar inte om du tar "alla filer" hellar förstås? Har inte programmet själv, så jag ahr noll koll!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Guest
|
Hej Cecilia och Åsa.
Jag har ju uppdaterat, både maskinen och programmen. "Supporten" sa vid något tillfälle att det kunde bero på att jag uppdaterat, att dom hade tagit bort vissa filer och lagt till andra, men han var långt ifrån säker, hmm, ungefär lika säker som alltid... eller hur jag ska uttrycka det. Det verkar ju lite konstigt om gif skulle tas bort i uppdateringen, det är ju ändå en väldigt vanlig bildfil, vad jag förstår i alla fall. Det fungerar inte att välja "alla filer" heller, visst, jag kan ju konvertera, men det retar mig... Jag har precis köpt ny dator nu och ska göra om alla installationer från grunden, får väl se om det blir bättre då. Jag är ju medveten om att jag kanske kan ha missuppfattat något, men jag vet inte vad i så fall. Jag har ju försökt och försökt på alla möjliga olika sätt. Tack Cecilia och Åsa för att ni försöker hjälpa mig. Kram på er! |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Hej,
jag har också noterat att det inte tar emot gif. Jag använde mitt bildbehandlingsprogram och sparade om i jpeg, men håller med om att det är dåligt att det inte kunde hantera gif format. häslningar Monica |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Guest
|
Hej Monica... det var skönt att höra att det finns fler som har samma problem, då behöver jag inte tycka att jag är idiot, ha ha.
Visst, det går ju att konvertera, men som sagt det retar mig ändå att det inte fungerar som det ska. Tack för ditt svar i alla fall, hör gärna av dig mer om du kommer på något nytt. mvh Birgitta |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:33.