![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Söker prisvärd bra floss tråd overlock
Har kollat runt lite och tröttnat på svenska dyra smårullar till overlock, det går åt en del tråd.
Är det enkelt att handla från t ex England? Någon som provat "Mettler seraflock" eller handlat via Jayscott England? https://jaycotts.co.uk/collections/m...raflock-thread |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Att handla från England har varit lätt förut. Men Brexit har strulat till det.
Det går fortfarande att handla, men det kan bli riktigt långa leveranstider. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Heter även filament tråd.
Om du går in på forum och söker hittar ni mera information. Har taggat denna tråd så att det är möjligt att söka den i framtiden. Jätteviktigt att tagga inläggen. Här kommer tråden på forumstråden. https://www.sysidan.se/forum/showthr...&__style=print Gott Nytt Syår på er alla! Kram/Gumpan |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Elastisk flosstråd, som vanligt Bibbistextil har i flera färger, m-broderiting i Danmark har vitt och svart. Filamentttråd finns också hos Bibbi förstås (transparent overlocktråd). Stora 10000 meters-koner finns hos AGC-Nyström.
Har inte provat flosstråd, men filamenttråden använder jag både i symaskinen och i till griparna i overlocken. Lycka till med din sömnad, Agneta |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jo, jag såg när jag beställde igår att hon hade flosstråd. Bibbi säljer även genomskinlig overlocktråd. Är det någon av er som använt den? Ska visst vara styvare. Skaver den eller?
|
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
filament tråd, flosstråd |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:40.