Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-11-15, 21:03   #1
Dorthe Dorthe är inte uppkopplad

Question programval

Hej

Behöver Er hjälp.
Vill köpa program till 300e så jag kan stygnsätte lite bilder själv.
Har laddad hem embird på prov, men det virker svårt tycker jag. Faktisk fatter jag ingen ting. Laddade sen hem en lektion från ateljemonica, men den kan vi inte få till att köra alls (gubben bruker annars reda ut det mesta).
Jag vill kunna ladda hem bilder/motiver, styngsätte och sen i maskinen och då skal det ju helst fungera också. Jag vill också kunna göra lite eget design. Sen är det en masse olika filformat och vilken som går i min maskin forstår jag inte. Jag fatter ingenting, Finns det någon som ka hjälpa mig "på vägen"
Dorthe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-15, 21:09   #2
Alice Alice är inte uppkopplad

Hej Dorthe!

Till din maskin har du nog Jef som filformat. För att kunna göra dom saker som du vill, t.ex ladda hem bilder och stygnsätta, konvertera olika filformat osv så behöver du om du ska köpa ett program från Janome, det som heter Digitizer. Förut var det väldigt dyrt (och är väl fortfarande i och för sig) men nu kan du få hela paketet för 8995:- hos din Janomeåterförsäljare. Sen har ju Janome kurser i stygnsättning på sitt kurscenter i Arboga men det går säkert också att ordna genom din återförsäljare om du bor långt borta. Det är ju en stor fördel att få gå en kurs för då är det lättare att komma igång.

Embird kan också göra allt det här med då är det på engelska. Embird är annars en väldigt prisvärt alternativ till andra programvaror.

Ulla
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:56.