![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
tygförvaringshjälp
Det är så att jag har två jättelika garderoder att ha tyg i, men det finns inga hyllor.
Jag försöker komma på hur jag ska förvara men jag kommer inte på nått. Kan ju inte ha allt liggandes i en stor hög. Att fixa hyllor själv känns som ett för stort projekt för mig. Vad säger ni, är det bara att bita ihop och fortsätta med kartongerna eller har ni någon bra ide? Kan nämns att min budget är väldigt stram. Köper tyg för alla pengar ju. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Eller så kan Du inköpa såna här lagerhyllor! De finns väl lite varstans. Hälsningar Aina |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jo, tanken har ju slagit mig, men då måste jag kunna såga till hyllor någonstanns, var? och vad kostar virke?
Tack för iden ialla fall, berätta gärna mer, sågade du till dina egna hyllor? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hur stort är det? Har du inte plats att ställa in trådbackar? Typ "Antonius" från IKEA?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hyllor kan Du köpa på ÖB, Rusta brukar ha också.
Det finns i olika längder. Jag köpte en del hyllor och så fick jag några av min bror, de gjorde om lite på hans jobb. De som behövde sågas, gjorde jag i lägenheten "mellan två stolar" nöden har ingen lag!!!! Finns det något t ex, BegMa, "beg byggmaterial" eller nåt sånt. Det vart inte särskilt dyrt för mig, när jag "var snickare". Som jag brukar säga, "bra kvinna reder sig själv" ![]() Senast redigerad av Dahlia den 2005-11-07 klockan 15:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
admin
|
Plastbackar stapelbara
Jag har mina i plastbackar med lock som går att stapla ovanpå varandra, finns bl a på Coop, Claes Ohlson mm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Men om man har lådor som staplas på varandra så brukar det bli (min egen erfarenhet) rätt jobbigt att ta ut tyg som ligger i den nedersta lådan (för det ör oftast det man vill ha använda just då...).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
gör en räd på närmsta second hand. Billiga hyllor finns i alla storlekar och prisklasser.
Där jag brukar fynda hänger tygbitar och gardiner som är lite större över byxpinnen i galgar. Lätt att bläddra i och inget hamnar underst... ett tips som funkar för stora bitar ialla fall. mvh/Sara |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
hej, varför inte bara använda den garderob du har, sätt lister i sidor och bakstycke och köp någon billig träskiva som tål lite tyngd o lägg på listen, det är nog det enklaste tror jag. Så har du ju användning utav din garderob oxå. :-)
lycka till ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
tack så mycket för alla ideer.
trådback skulle vara ok om det fanns en i bra storlek till garderoben, men den är så pass stor att det blir så myckt utrymme som går till spillo. jag får ta mig i kragen och fixa med konsoller själv. dock bor jag i en hyresrätt, vet inte vad de tycker om sånt. äh, det får bli ett problem när jag flyttar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Såna där lagerhyllor, som jag också föreslog, kan kanske vara en idé.
Men hyllor på konsoller är ju bra. Och det borde väl bara vara bra, om det "redan finns" för nästa hyresgäst. Men som sagt "den dagen den sorgen". Hör Dig för med Hyresvärden så det inte stöter på problem. Hoppas att Du får till det, till det bästa, och som Du trivs med. Kom ihåg att sätta i rätt sorts plugg i väggen Expanderplugg för gips, och andra för betong. Aina |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
vilka massa problem.. det lättaste vore ju att införa tygköparstopp och se till att sy upp det man har... tänkte jag i två sekunder men ångrade mig och sprang och köpte mer tyg i stället =)
dessvärre är jag helt fast. kankse borde starta anonyma tyghandlare. någon? skämt å sido, rusta ska kollas upp efter hyllor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Bra att du "skippade" den tanken och köpte mera tyg. Jag har en hel del sybehör och knappar som jag skulle ha fått sålt,, ![]() Jag vet,, man kan bara inte låta bli. Nu idag har jag gjort en "ny mössa" till min Overlockmaskin, plastöverdraget såg så trist ut. Ska bli skoj att få höra hur det går med hyllorna/tygförvaringen. Aina |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:48.