![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Göra ramar i Embird
Hej!
Kan nån kunnig och vänlig själ beskriva hur jag gör en ram i Embird? Jag är ute efter att kunna göra häftiga tygmärken till grabbarna. och text går bra, men hur gör jag en ram? Vill ju kunna göra både ovala, runda, rektangulära osv. Jag har Embird+Studio och font engine.. Tack på förhand/pia |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Du ahr ju ett gäng inbyggda. Shape, Library, Badges.
Har inte Studio själv, så jag vet inte värst mycket om det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det absolut enklaste (förutom de färdiga som Åsa förklarat) är att välja konturverktyget ”Create outline stitches”. På en ram med raka sidor börjar du i mitten på en linje. Sätt noder runtom. I fönstret till höger väljer du en bit ner ”Satin Stitches” och längst upp bredden. Ev kan du behöva sätta tre noder i hörnen för att få det snyggt. Välj också att inte ha böjda linjer när du gör en kantig ram.
Det andra sättet är att använda ”Create Column Stitches” och ha C i ”Column Mode”. Det avstånd du väljer mellan de två första noderna sätter värdet för resten av satinsömmen. Klicka nu endast en gång vid varje plats du vill ha noder. För mer information om hur du arbetar i Studio finns på min webbsida. Sidan med alltid fria grundlektioner har lektioner om Manager, Edtior och Studio. Välkommen Ateljé Kreativ Monica Boberg http://www.ateljekreativ.se monica@ateljekreativ.se http://www.ateljekreativ.se/lektione...oner-start.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Finns ju olika sätt uppenbarligen så här skulle jag göra.
1. Gå in i Studiodelen. 2. Klicka på "Create Outline Object" verktyget. 3. Sätt ut den första punkten (nod). 4. Gå upp i menyn högst upp och klicka på "shape" 5. Välj den form du vill ha. 6. Klicka någonstans på arbetsytan, håll in musknappen och dra till önskad storlek. 7. När du fått formen som du vill klicka på enter knappen och du har skapat en bana. 6. Ställ in parametrarna på satäng samt önskad vid på stygnen. Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Okej Cecilia, men sen jag tryckt enter då, det händer inget alls!!!!
/pia |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ha! Jag provade att dubbelklicka och jisses så bra det gick! Tack snälla listkompisar för all hjälp. Nu blir det julklappssömnad! Och på köpet så fick min 20 åriga dotter sej ett mycket glatt fnissanfall över sin förvirrade mamma, men, vad gör man inte för sina barn???
kramar/pia |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hum tänkte att du visste hur du skulle fortsätta därifrån, klantigt av mig. Är du nybörjare i Embird Studio?
Efter Enter så högerklickar du (inte dubbelklick) och väljer antingen "Finsh Objekt" eller "Generate Stitches" Om du högerklickar igen på ditt objekt kan du nu välja "parameters" och¨där göra inställningar för hur det stygnen ska se ut. Vill du ha mer tips om detta så kolla igenom Monicas lektioner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Fullständig nybörjare...Jag jobbade lite enkelt i Embird bas i våras men nu ska det bli mera. Och dessutom på arbetstid!! Härligt. Men, jag lär återkomma om mera frågor här, för här finns ju alla ni som kan rädda en i nöden!
kramar/pia |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:57.