![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
att jag inte skäms!!
jag borde verkligen ha ebay förbud!!
jag kan faktiskt inte skylla på att jag på något sätt har för lite brodyr tråd. inte alls, så hur det kom sig har jag ingen aning om, fast jag tror det har att göra med feber o envis förkylning, för hur som helst bara rkade jag lägga ett bud på 260 brodyrtrådar av ett märke jag gillar.. så långt var ju allt kul, att jag dessutom vann auktionen gjorde mej ju lite svettig för hmm jag har redan typ 240 rullar hemma, hur ska alla få plats. måste be gubben väldigt snällt skruva i 260 kruvar i en ny tavla.. fast jag erkänner att jag nog ler belåtet från öra till öra, tänk att man kan bli så lycklig av "lite" tråd |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag är likadan! Jag måste stålsätta mig för att inte köpa mer tråd. Jag har alla nyanser jag bara kan behöva. Plus alla dessa melerade trådar.
När jag är inne på sista rullen av någon färg kan jag bli sådär löjlig och känna att jag inte vill använda den. Men så tänker jag att det finns alltid mer att köpa på Ebay! Grattis till ditt trådinköp! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Grattis till alla nya fina trådar. Får du inte plats kan du ju sälja vidare ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Lättnad
åh trodde det bara var jag som var sådan o tänkte "den här tråden , tygbiten måste jag spara till något speciellt, inte slösa bort den"
så vilken lättnad att ni andra töser är likadana, det måste jag breätta för herr pulvertroll, han ser lite undrande på mej o frågar men kan du inte bara köpa en ny då?? han förstår ju inte hur heligt det är med tråd, att bara ha en kona är ju lite fattigt, helst vill man ju ha en låda full oxå. och det är ju där det blir lite pinsamt, för tavlan i syrummet är ju lixom bara på nyanserna, dubletterna ligger i en stor låda i garderoben, o dessa vågar jag inte riktigt helt ge mej på att räkna, för då blir det nog tvångströja på.. Men hur många nyanser man än har så saknar man ju alltid någon. min svärmor sa här omdagen, det kan ju inte finnas en färg du inte har, men det är en fet lögn, för det händer allt för ofta att jag saknar rätt nyans. nackdelarna med att jag har dagljuslampor i syhörnan är att jag ser för bra att det inte stämmer i nyanserna o det retar mej, så min förhopping är att jag med 260 nya rullar kanske iallafall ska få 100 nyanser jag inte har. för det är bra retfullt när man saknar en färg. jag har nämligen dille på att brodera ton på ton. dva att tyget o brodyren är exakt samma ton, sådant är så skitsnyggt.. men blir så irriterad när jag måste kompromissa.. hmm hoppas herr PT inte får för sig att kolla i dublett lådan... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tråd får man aldig för mycket av. håller med att hur mycket man har så saknar alltid den färgen man vill ha. Sedan är trådtillverkarna dåliga på just dom där konstiga icke färgerna, som riktigt smutsgrå, ljus eller mörk grå-blå-grönt inslag av begie och sånt. Jag hoppas att ni för står vad jag menar.
Sjukdommen maskinbroderifeber och samlarmani på tråd brukar oftast följas åt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
haha jag vet precis vad du menar omöjliga att få fatt men jag har faktiskt fått fram gyttje färg genom att bada en beige trådrulle i tea, det var en olyckshändelse men rullen är faktiskt väl använd. ett dygn i en kvarbliven teakopp har gjort färgen tvättäkta..
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:35.