![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
fålla viscose gaaaargh!
Jag ska lägga upp en klänning som är av viscose... inte en favorit när man ska lägga upp det.. skönt att ha på sig... så det får väl vara värt det.
JAg borde ju kunna det här egentligen men jag har inte tid att experimentera... känningen är dessutom lite utställd så det är alltså smalare upp än ner och det vet vi ju vad det innebär.. ATT DET ÄR FÖR MYCKET TYG kvar i slutet eller faktiskt lite överallt. kjoldelen är som det är nu fållad med en 3 cm fåll. Denna fåll vill damen givetvis ha "kvar" efter uppläggningen. jag brukar lösa saken med att bara göra en smal fåll... men se det ville damen i fråga inte... SÅ hur gör jag för att tygla detta material och få till en snygg fåll? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
fâlla viscose
För att det inte ska bubbla sig mâste du sy in lite i sömmarna
pâ delen som ska fâllas. Sâ det faller snyggt. Sedan ár det inga problem med att fâlla upp |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Jag fick det att snällt göra som jag ville och att fållen blev en aningen smalare så det blev bra ändå till sist. Jag sydde in sidsömmen en aning och sen tråcklade jag och det blev hur fint som helst.
tack för tipsen!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
SÅ här gör jag.
Titta på bifogade filmfil. http://www.bernina.se/product_detail...3-i44-sSE.html Om du inte har denna pressarfoten kan du säkert sy med någon annan det viktiga är att du har följande söm. http://www.bernina.se/webautor-data/...dstichfuss.pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
hahahah ja ibland så
ska testa det här vet ju att jag har den här möjligheten men jag vet inte varför jag inte använder det oftare.. och har faktiskt inte gjort det i viscose men får välan öva lite!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Du kan även sy i en hålltråd i fållen !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Om du väljer den mindre nålpositionen eller mindre zig-z
ag blir inte sidostygnet lika synligt. |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
fålla på maskin |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:18.